KMP Solberga och KMP Mysinge

Skriv svar
Harley2004
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 26 dec, 2007 13:01

KMP Solberga och KMP Mysinge

Inlägg av Harley2004 »

Har tänkt att installaera någon av dessa modellerna i vårat hus, vill gärna ha så mycket info om dom som möjligt

tex:
-Pris
-Värmefördelningen
-Om det överhuvudtaget är något att satsa på
-M.M

Som sagt övertyga mig nu och berätta era erfarenheter av dessa kaminer
Lasse.T
Ungskog
Inlägg: 19
Blev medlem: mån 22 jan, 2007 22:53

Inlägg av Lasse.T »

Värmer hela vårat hus med en solberga av lite äldre modell(2003). Fläkten hjälper ju till att sprida värmen i rummet den står i. Sen har vi takfläkt på full fart för att sprida värmen till resten av huset. Utan takfläkten så stannar det mesta av värmen kvar i rummet där kaminen står. Och då har vi ändå väldigt öppen planlösning. Men det kvittar nog vilken kamin man har i det fallet. Har väl inte varit jättenöjd med våran kamin direkt. Men jag misstänker att dom nyare fungerar lite bättre då dom både har varmluftständning och viss möjlighet att justera startdosen.
Väldigt enkel konstruktion annars. Känns dock som det finns bättre, mer utvecklade kaminer i samma prisklass...
KMP Solberga kamin
orroz
Späd planta
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 09 sep, 2007 09:05
Ort: Kil

Re: KMP Solberga och KMP Mysinge

Inlägg av orroz »

Harley2004 skrev:Har tänkt att installaera någon av dessa modellerna i vårat hus, vill gärna ha så mycket info om dom som möjligt

tex:
-Pris
-Värmefördelningen
-Om det överhuvudtaget är något att satsa på
-M.M
pris ligger väl på 26 och uppåt

Installerade min Mysinge med Kpm drag i november i år.
Vi har ett hus på 107 kvm och det värmer i stort sett hela huset har tom slagit av cirkulationspumpen på pannan till elementen.

Pellets kör jag just nu Byggmax 37kr/säck (har testat laxå och härjedalspellets men de sotade alldeles för mkt). Gör av med ca 6-16 kg/dag beroende på hur kallt det är.
Pelletskamin Mysinge med Kpm Drag
installerad 071207
Värmer upp 105 kvm med den.

Har haft en snittförbrukning på 8kg/dag.
Dec.Jan och Feb.
Skriv svar