fläkt problem..

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
kajan
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 18 apr, 2008 01:02
Ort: Vilhelmina

fläkt problem..

Inlägg av kajan »

Hej hej, jag tänkte höra efter om det är någon här som har råkat ut för samma sak som mej. Jag har en Janfire flex-a det är en 04 eller 05:a. Nu till problemet! Jag bytte elspiral härom kvällen i frid & fröjd, jag satte i elspiralen & gorde en uppstart för att se om det fungerade & det gorde den så jag vred tillbaks den till läge 0 för att fläkten skulle blåsa ut den pellets som var i brännkoppen... fläkten började att blåsa med full kraft som vanligt, & här är problemet den sluatde aldrig att blåsa ,den blåste nog i en halvtimma så då bröt jag strömmen. & nu är det så att när jag slår på strömmen så startar fläkten direkt oavsett vilket läge jag har brännaren i! Även på läge noll! & den går alltid med full fart! i övrigt så verkar brännaren fungera som vanligt, den matar pellets som vanligt & elspiralen slår på & av som vanligt. Det måsta va nån elektronik som har gett upp.. eller?? är det bara att köpa en ny elektronikbox? Det vore roligt att höra om det är någon här som kan tänkas veta vad problemet är. //Kajan
Skriv svar