EcoTec brännare A3

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Peo123456
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 05 jan, 2009 23:20
Ort: Älmhult

EcoTec brännare A3

Inlägg av Peo123456 »

Hej

Efter många olika fel havererade nu motorn i brännaren dvs det lilla plastdrevet i växellådan. Tydligen lagerförs inte detta längre som reservdel hos Ecotec utan man måste köpa hela motorn. Någon som kanske har någon bra källa där man skulle kunna köpa bara drevet?
Möjligen är också intermatarskruven sliten efter ca 7 år och 50 ton pellets eftersom den tenderar att kärva lite trots att jag bytt lager.
Var köper man en sådan och vad ligger priset på?

All info mottages tacksamt.

Mvh

Peo
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4184
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Plastdrevet finns inte längre som reservdel. Jag köpte det sista som MatsH hade hemma förra året. Då min andra motor började låta illa ...... går att läsa om i att annat inlägg.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
kalle1
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 04 okt, 2006 00:26

Plastdrev

Inlägg av kalle1 »

Jag undrar, det här plastdrevet som många får problem med
borde det inte finnas ett motsvarande drev i nåt hårdare materiel
"pirat".

MVH

Kalle
Trädkramarn
Prima virke
Inlägg: 43
Blev medlem: tor 01 jan, 2009 17:00
Ort: Lappland

Inlägg av Trädkramarn »

Bör väl finnas men vart? Ecotec har bytt från amerikanska Merkkle-Korff till Koreanska SPG motorer, kanske därför slut reservdelar!
CTC 172 -81 med tvenne A 3or som jag vårdar ömt. Enplan ca 90 kvm med hel källare långt ut i obygden på en sagolikt vacker plats!
PatrikM
Fröträd
Inlägg: 60
Blev medlem: tis 12 dec, 2006 16:34

Inlägg av PatrikM »

Jag skulle också behöva detta drev, konstigt att det råkar gå sönder när det är senhöst/vinter...
Att detta drev är av backelit är nog ingen tillfällighet, har bytt det tidigare, men var tydligen korkad nog att inte köpa på mig några extra :x
TB Mini + Effecta 220/200 panna, 2liter varmvattenslinga
Boyta 1 1/4 vån. 122 kvm + källare, byggt 1954.
Skorsten c:a 10 m.
3 glasfönster installerade 2007 i hela huset
Var: Värmland vid Vänern
Skriv svar