Ext matning

Snapphane
Lärjunge!

Re: Ext matning

Inlägg av Snapphane » sön 12 sep, 2021 11:01

Se
https://www.pellets.info/viewtopic.php? ... lan#p92556
Originalvingarna är gjorda i polyuretan som finns i olika styvhet (Shore) och elasticitet (E-module). Såvitt jag vet UV-känsligt.
Blir spröda och hårda när de åldras.
Det är förstås uppenbart att du skall reklamera.
Ha alltid fyra stycken hemma i reserv. Eller så gör du en mall och kan lätt skära till reservvingar av t ex plastmatta som du använder tillfälligt (!). Tänk på att slussen har en säkerhetsfunktion (bakbrand…) och chansa inte med undermåligt materialval.

Om du får kombinationen fullt internförråd men tom brännkopp har du ett hinder nere i internförrådets botten. Det (brusten slussvinge) har hänt mig. Eftersom man inte kan se eller känna genom en intakt sluss men behöver veta nivå i förrådet, kan du skruva av en optovakt och se/känna om pellets finns. Eller så gör du på förrådets sida en lodrät inspektionsslits som täcks med liten lucka (lufttät) som skruvas fast med vingmutter/-muttrar.
Allmänt sett finns det flera åtgärder som underlättar felsökning (helger, mitt i natten, svinkallt ute osv….) och test av komponenterna men det kan vi ta senare vb om du vill.

Röret: Underligt nog kan jag inte se att det fått ett nummer på översiktsritningen.
se sid 4
http://www.wv.fi/folder/Bioline_20manual713.pdf
Utgå från siffran 5. Ovanför den ser du matarskruvens rör som mynnar in i flänsen för brännkoppen. På ovansidan strax före flänsen syns ett mindre rör som i ca 45 gr vinkel går ner mot matarskruvens rör. Förmodar att liksom på min A3 kan Biolines rör bli igensatt av spån varvid matarskruvens rör inte blir ”trycksatt” av luft som skall strömma framåt mot koppen för att förhindra bakbrand.
Pellmax UB, LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP. Dieselbilar, köttätare.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP

askkungen
Prima virke

Inlägg av askkungen » sön 12 sep, 2021 12:40

tack snälla åker tillbaka imorgon och lyssnar vad dom säger,ska sedan göra rent ordentligt

askkungen
Prima virke

Inlägg av askkungen » tis 14 sep, 2021 19:32

hallo igen då var vingarna bytta igen Och nu har det fungerat över 1 dyngn kan det ha varit dom ändå? väntar med att byta kondingen tills felet uppstår igen har den hemma nu, så det är snabbt gjort spännande fortsättning hahaha godkväll

Skriv svar