Begagnad Biowin?

Skriv svar
thomasx
Energiprofet!
Inlägg: 501
Blev medlem: tis 24 maj, 2005 20:09

Begagnad Biowin?

Inlägg av thomasx »

Hejsan

Har gått ett tag och funderat på att uppgradera den gamla vedpannan med en Bequem 20D i till någon mer modern pelletsbrännare, och blev erbjuden en begagnad Windhager Biowin som verkar lite intressant.

Kan det vara ett bra köp tror ni? Verkar inte finnas mycket till reservdelar etc att tillgå lokalt/enkelt, och väldigt lite skrivet om Windhager här på forumet. Det är ju inte direkt på pluskontot tänker jag.
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
Fritte84
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 15 jul, 2016 10:14

Re: Begagnad Biowin?

Inlägg av Fritte84 »

Reservdelar är a och o. Bequem'en är en av få koppbrännare som finns kvar, EcoTec Bioline 20 en annan. Underförbränning är som Du säkert redan vet väldigt trevligt och om din panna fungerar bra med det så fortsätt med det. Bequem och EcoTec finns ju som nya brännare.

Passar rörbrännare i din panna får Du fler alternativ men tillgången på service och reservdelar är viktigare än inköpspris.

Windhager är ett bra fabrikat men en snabb googling visar att den Svenska agenten kanske inte är så aktiv :roll:
http://www.allabolag.se/5566043997/Qual ... Malilla_AB
Effecta Komplett 3
Effecta 750 BBS
Mafa Villa skruv + sug
thomasx
Energiprofet!
Inlägg: 501
Blev medlem: tis 24 maj, 2005 20:09

Re: Begagnad Biowin?

Inlägg av thomasx »

Jag har nu i alla fall köpt pannan :)

Har skickat ett email till den svenske agenten idag efter att Windhager själva hänvisat mig dit. Windhager svarade i alla fall mycket snabbt, även på följdfråga. Det är positivt. Får jag inga svar från svensken, så tar nog Windhager tag i det på ena eller andra viset, tänker jag ;)

Hittat ett par ställen i Tyskland som säljer reservdelar över nätet. Rätt bökiga hemsidor, men vet man vad man ska ha går det att hitta i alla fall :)
Windhager Biowin 150 Exklusiv
Laddomat 21
Dalatanken 750 liter
Bulkförråd 6 ton
Skriv svar