Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Skriv svar
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av nyman »

Fick upp en reklam på Blocket när jag tittade efter brännare som sade Köp Ariterm Biomatic+ 20i under november december så bjuder vi på 5 pallar pellets.
Skicka intresse till info@ariterm.se

Inte illa att få den pannan 10000 billigare. i-modellen har lambdastyrning och någon uppkoppling till lokalt lan för att tillfredsställa hipsters behov av att leka med nallen. Åtminstone lambdastyrningen är ju värd några tusen extra.
Undrar om erbjudandet gäller enbart vid beställning direkt hos Ariterm eller om det också gäller hos återförsäljare med lägsta priset.
Mrpellets.se anger priset 65 550 för pannan med lambda och med reklamerbjudandet kommer man då ned i samma pris som den gamla biomaticpannan kostade.
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Användarens profilbild
Honda
Pannrumstomte!
Inlägg: 1191
Blev medlem: fre 14 jan, 2005 11:17
Kontakt:

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av Honda »

tillfredsställa hipsters behov av att leka med nallen
Surt sa räven? Naturligtvis har man inget behov av såna finesser om man ändå springer i pannrummet och askar ur stup i kvarten, men sen man har vant sig vid att pannrummet behöver tillsyn några gånger i året så är det rätt trevligt att få meddelande i fickan om något skulle krångla istället för att märka det först då man får elräkningen...
Termax 25Cr med spaksotning, Bio Comfort + lambda + kompressorrengöring, 10m skorsten med 125mm insatsrör. 8t bulkförråd. Matene vertikalskruv. https://github.com/motoz/PellMon open source pelletlogger
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av nyman »

Tar pelletsen slut så går ju elen in och det ser man enkelt på den trådlösa stektermometern som då visar på 55 grader. Hålla på och ladda pektelefoner stup i ett för att få reda på om pannan stannat verkar vara en bökig omväg. Till internet har man ju datan. :)
Pelletseldning ska vara enkelt och lätthanterligt annars kan det lika gärna vara värmepump.

Till din Biocomfort kan det vara en fördel att hamna i NBE:s Stokercloud för dem som gillar att titta på kurvor. Då gäller det ju internetuppkoppling från pannan.
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av rod02 »

Elpatron ryyys. Är det inte för kallt ute så är den av här. Stektermometern varnar om man kollar den... Annars blir det kallt brrr, som varning.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
Honda
Pannrumstomte!
Inlägg: 1191
Blev medlem: fre 14 jan, 2005 11:17
Kontakt:

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av Honda »

Att bygga in en trådlös stektermometer i pannan är väl nog mer "hipstervarning" än att bara använda nåt som kommer färdigt med installationen... :D Men du förstår ju alltså min poäng, att nån sorts övervakning av pannan är ett plus.

Själv gillar jag inte att vara beroende av nån annans 'cloud' så jag gör det själv men det är ju jag det (och en hel del andra också för den delen).
Termax 25Cr med spaksotning, Bio Comfort + lambda + kompressorrengöring, 10m skorsten med 125mm insatsrör. 8t bulkförråd. Matene vertikalskruv. https://github.com/motoz/PellMon open source pelletlogger
mrxswe
Stor entusiast!
Inlägg: 200
Blev medlem: ons 08 okt, 2014 09:28
Ort: Onslunda Österlen

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av mrxswe »

För mig som arbetar över 200 dagar i andra länder så är det mycket bra med övervakning av pannan :D
PELLMAX CU 2015, Brännare NBE 24 KW, KW SID 012 - Tigerholm,Matene vertikalskruv, stenhus 1960,203 kwm Energiprestanda 147kwh/m2. 21c, Österlen
http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=pellmax
psau
Energiprofet!
Inlägg: 551
Blev medlem: mån 17 jan, 2011 11:26
Ort: Segeltorp

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av psau »

Tycker nog att om jag kan få en panna som funkar och ger mig ett pling i mobilen när den behöver uppmärksamhet så är det positivt.
Hondas utmärkta program samt leverantörer som Pelletsteknik är symptom på att de produkter som kommer från leverantörerna inte matchar vad marknaden vill ha.
Pellets har ju under en längre tid fått en minskande marknadsandel till fördel för VP vilket även det är ett tecken på att pellets upplevs som krångligt.
Så positivt att en leverantör släpper en färdig komplett produkt...

/Peter
Panna: Effecta 220 tidigare Nibe City
Brännare: BioNordic B16GL med modulerande drift, tidigare PX21
Dragbegränsare: Tigex 25(liten)
Ventilation: Flexit Uni3 FTX
Hus: två plan 160kvm tot, 23grader inne.
Förbrukning: 6-7 pall
lange02
Entusiast!
Inlägg: 126
Blev medlem: tis 30 nov, 2010 11:48

Re: Tilfällig prissänkning på Biomatic + 20i

Inlägg av lange02 »

Äh sluta med trams nu. Billiga GSMlarm har funnits i 10 år. Det var ju pannan som tråden handlar om
.
Ser man till rekommenderat pris från Ariterm 69000 så ligger det för högt. Vill man behålla sin marknadsandel måste man sänka. Rekommenderat pris för den gamla modellen var 62000 och det var också högt
Lambdastyrning är bra men ska inte kosta 7000 extra.
Tror att priset åker ned till mer normal nivå inom kort och att kampanjen är ett sätt att få fart på det hela.

Synd att inte fler förbättringar kommer på en gång. Man ska alltid ligga på med produktutveckling.
Pannan är t.ex. för lång för att gå in i många pannrum. Slussen kanske går att förbättra...

Det står i reklamen att pannan är svensktillverkad. Trodde att aritermpannorna gjordes i Finland.
Panna CTC 265 brännare Nymo 200
Skriv svar