monterat nytt tändelement px21

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
karlsson
Fröträd
Inlägg: 64
Blev medlem: mån 14 nov, 2011 19:08

Re: monterat nytt tändelement px21

Inlägg av karlsson »

hej igen, brännaren vill fortf. inte tända, jag funderar starkt på om det kan vara det nya elementet som är för klent, det kostade trots allt bara 210:-.
så min fråga nu är, tror ni att det kan vara elementet ialla fall, och om det är så. vad köper man ett av bra kvalite som man kan lita på?
tacksam för svar.
vattenburet värmesystem 2 cirkl.pumpar. Pellex brännare, 2003 (ingen display) chip 5,2 detta kopplat till panna PARCA Norrhammar Norah 3000 från -82 rött zilmet exp.kärl i pannrummet. ingen vv beredare eller ack.tank.
karlsson
Fröträd
Inlägg: 64
Blev medlem: mån 14 nov, 2011 19:08

Re: monterat nytt tändelement px21

Inlägg av karlsson »

har köpt ett till nytt tändelement, mitt förr förra var på 425W och det andra jag köpte var med på 425W, men detta jag köpte nu var bara på 380W.
nån som vet vad skillnaden kan vara?
dock så startade brännaren utan problem nu med 380.an i så jag hoppas allt är okej igen :)
vattenburet värmesystem 2 cirkl.pumpar. Pellex brännare, 2003 (ingen display) chip 5,2 detta kopplat till panna PARCA Norrhammar Norah 3000 från -82 rött zilmet exp.kärl i pannrummet. ingen vv beredare eller ack.tank.
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Re: monterat nytt tändelement px21

Inlägg av bergatorparen »

De har väl dragit en "Janfire": Reducerat effekten för att få längre livslängd på elementet :wink:
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
Skriv svar