Pellx död?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
sefä
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 20 jan, 2013 17:11

Pellx död?

Inlägg av sefä »

Hej min pellx-brännare verkar inte vara igång längre. Ingenting lyser inte ens standby blinkar. Stängde av den och drog ut kabel lät den vara en liten stund och koppla in den då gick den igång och då lös grön diod, fläkten drog i gång den körde i några inuter för att sen stänga av sig helt dvs den gick inte in i standby igen utan alla lampor är släckta igen. vad kan vara felet?
Panna: Focus PE-20 / pellets
Brännare: Pellx 20
Villa: 1½ plan
Boarea: 138m2 +källare
sefä
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 20 jan, 2013 17:11

Re: Pellx död?

Inlägg av sefä »

Verkar fått igång den nu. kände lite på kablarna som går från fallröret. SOm jag kan tolka det så sitter det en magnetbrytare där, om den felar dödar den hela brännare?
Panna: Focus PE-20 / pellets
Brännare: Pellx 20
Villa: 1½ plan
Boarea: 138m2 +källare
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Re: Pellx död?

Inlägg av Taxen »

Det är överhettningknappen.Om du har bakbrand så fallröret blir för varmt,så löser den ut och bryter all ström.Den går att återställa genom att trycka på en knapp.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
sefä
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: sön 20 jan, 2013 17:11

Re: Pellx död?

Inlägg av sefä »

aha vart sitter den knappen? de e en äldre pellx... 01/02 skulle jag tro
Panna: Focus PE-20 / pellets
Brännare: Pellx 20
Villa: 1½ plan
Boarea: 138m2 +källare
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Re: Pellx död?

Inlägg av Taxen »

Den sitter på den "knappen".
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Skriv svar