Vad kostar ett nytt brännar-rör?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Equinoxe
Fröträd
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 11 jun, 2005 11:34

Vad kostar ett nytt brännar-rör?

Inlägg av Equinoxe »

Jag är mest nyfiken och undrar om någon har koll på vad ett nytt brännar-rör kostar? Eftersom man kanske någon gång kommer att råka ut för sprickor under brännarens livslängd så blev jag nyfiken.

Jag hörde med plåtslagaren som vi alltid anlitar på jobbet om han kunde göra ett sånt rör till ett bättre pris... och då kan det vara bra att veta vad ett märkesrör kostar. Det enda plåtslagaren ville veta var hur ett sådant rör ser ut och vilken sorts plåt det är. Han trodde att det kanske kunde vara en stålsort som tål värme lite bättre (han sa namnet, men det har jag glömt).

/Anders
Allan
Lärjunge!
Inlägg: 348
Blev medlem: tis 22 nov, 2005 20:57
Ort: Malmö
Kontakt:

Inlägg av Allan »

Hittade en äldre tråd som handlar om detta. Kolla den!

http://www.pellets.info/viewtopic.php?t ... 59abc4c058
TMV kombipanna -74, shuntaut. CBJ
Pellx -01, proc. 7.xx
Elpatr. 6 kW
Rör 110 mm, 3 meter
Förråd modif. 200-litersfat
Säck Agrol
notti
Pannrumsnisse!
Inlägg: 702
Blev medlem: sön 10 okt, 2004 22:33

Inlägg av notti »

Det är 4 års garanti på brännarröret :wink: ..jag har fått den utbytt en gång och jag är rätt säker på att ett nytt efter garantitiden inte blir så värst dyr om man nöjer sig med utbytes rör från KMP ..ja man beställer beggad utbytesrör och skickar sin gammla efter byte ..KMP är kanon att göra med ..fråga efter Kenny Andersson :wink:
KMP PX20 ..CTC Total ..med 3.5 ton bulkföråd
Equinoxe
Fröträd
Inlägg: 71
Blev medlem: lör 11 jun, 2005 11:34

Inlägg av Equinoxe »

Tack för all info. Om det är runt 2000:- för ett nytt rör så kan det vara på håret att plåtslagaren fixar det billigare. Jag får helt enkelt höra med honom.
Skriv svar