Packning rökrör sökes.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Maximilian
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 sep, 2013 21:09

Packning rökrör sökes.

Inlägg av Maximilian »

Hej,

Skulle sota ur min brännare och fann att packningen vid, vad jag tror kallas för rökröret, var trasigt.
Nu har jag inte en blekaste var man får tag på en ny men det vet säkert ni.

Bifogar 2 bilder. En på rökrörsböjen där den sitter och själva packningen där den är på luckan som sitter med 3 muttrar.
Rökrörsböjen
Rökrörsböjen
bild1.JPG (70.6 KiB) Visad 1249 gånger
Trasig packning
Trasig packning
bild2.JPG (32.23 KiB) Visad 1249 gånger
Hade varit gött att få tag på en ny så jag hade sluppit bränna på el för länge. :)

Det räcker att skriva ett inlägg under ETT ämne inte på flera ställen. Det blir svårt att besvara frågor och svar om ämnet finns på olika platser i forumet. Vilken tråd vill du behålla? Denna eller den under Pannor, allmänt? Svara mig så tar jag bort den ena. / Roli moderator
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5009
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Packning rökrör sökes.

Inlägg av Stegatorparn »

Det är väl bara att skruva på locket och köra tills du får tag i en lämplig packning.
Även om det inte blir tätt så kommer ingen rök ut så länge det är drag i skorstenen.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Abbe
Lärjunge!
Inlägg: 397
Blev medlem: ons 14 dec, 2005 23:58

Re: Packning rökrör sökes.

Inlägg av Abbe »

Det finns en vit filtpackning man kan köpa för några tior och skära till hos tex skorstensfolket eller vilka det nu är som säljer kaminer i ditt område.

mvh
CTC 1100 Ekonomi, VikingBio, CBJ
d_anders
Energiprofet!
Inlägg: 409
Blev medlem: sön 04 aug, 2013 10:34

Re: Packning rökrör sökes.

Inlägg av d_anders »

Håller med stegatorparn. I värsta fall får du en minimal glipa. Om du jämför glipans area med dragregulatorns så måste det väl ändå vara försumbar påverkan.
TMV Pannan Alfa, Viking Bio, insatsrör
Skriv svar