Reservdel px22

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
P_ete
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 30 sep, 2018 18:31

Reservdel px22

Inlägg av P_ete »

Gjorde ren brännaren, flamvakten, mellan inner-ytterrör m.m. till min px22 och så ramlade det ut en vit ring, 5 cm i diameter och 1 cm hög! Var ska den sitta?
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5004
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Reservdel px22

Inlägg av Stegatorparn »

Den har nog kommit med pelletsen.
Kan inte tänka mig någon vettig placering varken i brännaren eller skruv.
Vad är det för material, plast eller metall? Foto?
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
P_ete
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 30 sep, 2018 18:31

Re: Reservdel px22

Inlägg av P_ete »

Den är i plast och jag kan heller verkligen inte komma på var den kan ha suttit.

Bild:
Bild
Taxen
Pannrumstomte!
Inlägg: 1663
Blev medlem: tis 03 apr, 2007 19:15
Ort: Uppsala

Re: Reservdel px22

Inlägg av Taxen »

Ser ut som den tillhör en rulle gängtejp.Yttre höljet som man trycker in själva rullen i.
Pelletseldare sen -00
KMP (PellX)brännare -00,som är ansluten till en Aquator panna.Självcirkulation på värmen med hjälp av motorshunt,utetempgivare och innetermostat.Dragbegränsare SID012, 7m skorsten-tegel.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Reservdel px22

Inlägg av Roli »

Jag är beredd på att hålla med dig. Såg det inte första gången jag tittade på bilden men nu när du skriver det så är det "lättare" att placera "ringen".
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
P_ete
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: sön 30 sep, 2018 18:31

Re: Reservdel px22

Inlägg av P_ete »

Undrar hur den hamnat i pelletsbrännaren eller röret...

För övrigt hjälpte rengöringen och att jag justerade elementet så att det låg rätt framför hålet, så nu har brännaren inte stannat på ett och ett halvt dygn och är fortfarande igång. Innan stannade brännaren minst 3 gånger per dag. Känns skönt att ha fixat problemet innan vintern.
Skriv svar