Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
panheadhoodlum
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 28 aug, 2014 07:52

Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Inlägg av panheadhoodlum »

Hej. Min fläkt har gett upp och jag har skaffat en ny frågan pelletsbutiken, nya har 4 trådar röd,svart,orange och vit i kontaktstycke. Min gamla satt med 3 st röd svart och gul i plint på kretskortet. Vilka skall jag använda? Såg att någon skrev i en tidigare tråd att man kunde skippa vit. Är otroligt tacksam om någon vet. MVG Jens
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5009
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Inlägg av Stegatorparn »

Röd är + 24 VDC, svart är nollan, orange är styrsignalen och vit är en tachometersignal som inte används i Eurofire.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Vednisse
Pannrumsnisse!
Inlägg: 788
Blev medlem: lör 13 jan, 2007 23:47
Ort: Skåne

Re: Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Inlägg av Vednisse »

Du har fått fel fläkt, är inte samma till M2 och M3.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
panheadhoodlum
Frö
Inlägg: 3
Blev medlem: tor 28 aug, 2014 07:52

Re: Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Inlägg av panheadhoodlum »

Tack för svaren. Jag förhastade mig lite och fick se när jag kontrollmätte att det är 24v trafon som spökar. Jag läste om en som haft problem med att styrboxen står och blinkar och då var det fläkten som var orsaken. Pratade med Baxi och servicekillen sa att det är fläkten eller trafon som orsakar detta fenomen. Fläkten jag beställde från pelletbutiken.se skulle vara till M2 men det kanske vart tok iaf. Såg att det fanns adaptrar till kabeln.
micke_knows
Ungskog
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 23 okt, 2015 11:45
Ort: Sandviken
Kontakt:

Re: Ny fläkt till millennium2 med 4trådar, jag har bara 3???

Inlägg av micke_knows »

Det är samma adapterkabel till M2 och M3 fläkt.
Om det krånglar med fläkten så kan det mycket väl vara så att ni tyvärr fått "fel" modell av fläkt.
Skulle det vara så att ni ännu ej löst problemet så skicka ett mail till mig micke@ekosystem.se så ska jag hjälpa er.
Skriv svar