Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
adik800
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 03 apr, 2010 08:01

Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Inlägg av adik800 »

Hej! Jag har en ctc 1200-panna med en pellx 21-brännare. Nu har jag köpt nästan en ny Baxi Eurofire brännare, och jag undrar hur man monterar den så att jag kan enkelt rengöra den.Med pellx 21-brännare finns det inga problem eftersom jag skruvar bort en skruv och tar bort brännaren och jag kan rengöra pannan och brännaren.Hur kan jag monterar en Baxi-brännare så att jag kan enkelt rengöra.
Vicke912
Prima virke
Inlägg: 57
Blev medlem: fre 25 mar, 2011 10:02

Re: Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Inlägg av Vicke912 »

Brännaren heter Eurofire, Baxi var bara en försäljningskanal. Vilken årsmodell är det. Millenium II PLC och silverfärgad brännare.
Millenium III PLC och bronsfärgad brännare eller den senaste modellen med PLC inbyggd i brännaren?
Som det låter har du den senaste.

Till brännaren följer alltid med en fästplåt som skruvas fast i pannan eller pannluckan.
Den silverfärgade brännaren sätts fast med två pinnbultar i fästplåten. De senare har ett fiffigt upphängningssystem som klämmer fast brännaren mot fästplåten. Bara att lyfta på brännaren så åker den loss.

Här är en för Millenium III
https://www.eldkraft.se/produkt/monteri ... ard-ef1062
Nibe City. Eurofire
adik800
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 03 apr, 2010 08:01

Re: Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Inlägg av adik800 »

Jag har millenium 3. Tack för hjälp.
Mustkungens
Späd planta
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 18 feb, 2016 14:46

Re: Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Inlägg av Mustkungens »

Den ctc1200 har ett förbränningsutrymmet som kan var för kort så du behöver denna delen och dom tätningar https://www.ekosystem.se/shop/product/f ... -125mm?tm= häls Anders
adik800
Gallringsobjekt
Inlägg: 22
Blev medlem: lör 03 apr, 2010 08:01

Re: Hur montera pelletsbrännare Baxi eurofir

Inlägg av adik800 »

Skriv svar