Tänkte starta upp ett nytt forum

foxmulder90
Lärjunge!
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 02 mar, 2010 00:38

Tänkte starta upp ett nytt forum

Inlägg av foxmulder90 »

Hej!

Tänker starta upp ett nytt forum som berör "energi/uppvärmning" och har som inriktning på att det ska vara "aktivt" i design/funktion utöver det att jag hoppas på medlemmar :)

Tänkte skala ned det och endast ha med viktiga saker och sådant som är "nutid" med aktuella märken/brännare osv..

Jag meddelar adress här så snart jag fått igång det, hoppas några här vill delta som moderatorer och medlemmar (jag startar ej forumet för vinstsyfte) utan för att detta forum inte känns aktivt i uppdateringar, men mycket aktivt i inlägg vilket är superbra!

Mvh
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Inlägg av bergatorparen »

Count me in! Bild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
foxmulder90
Lärjunge!
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 02 mar, 2010 00:38

Inlägg av foxmulder90 »

Tackar! :)

Vill ha ett bra domännamn som gärna berör pellets, ska fundera lite å se om jag kommer på något :)

Detta forumet gillar jag skarpt men det vore som sagt roligt med lite "update" då och då, och här verkar PELLE inte dyka in väldigt ofta :(
Användarens profilbild
bergatorparen
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2881
Blev medlem: mån 16 mar, 2009 14:52
Ort: Bergatorp

Inlägg av bergatorparen »

Pelle kanske är en klok man? Bild
CTC 1200 Ekonomi 04 Viking Bio 07 MAFA veckoförråd
Danfoss ECL 100 Comfort
Tigex 25
AnaMatronic
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: tor 14 okt, 2010 16:14
Ort: Kristianstad

Inlägg av AnaMatronic »

Personligen tycker jag att detta forum vore en bättre bas för sådana frågor. Här finns hög trafik och engagerade medlemmar. Ingen fråga är för dum och det är mycket värt och svårt att åstadkomma.

Ett forum till riskerar att rasera balansen och jag har svårt att se att det skulle överleva på lång sikt. Men jag kan ju ha helt fel. Jag ser väldigt gärna ett underforum för Energibesparing mm.
Ariterm Biomatic+ 20UL med Bequem 20D. 5,5 meter skorsten dim 125 med Tigex 25 i botten.
Pelletsförråd MAFA 300l m. Ecotec matarskruv
1 1/2 plansvilla på 200m2 från 1897.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Frågan har varit uppe förut och jag tycker i stort lika nu som då. Varför starta ytterligare ett forum som kommer att behandla samma frågor som vi redan behandlar här.

Det nya forumet kanske får lite mer response så som nytt forum men kommer sedan att tappa. Alla har inte tid och ork att följa/svara på frågor i två olika forum utan kommer till slut att välja ett och det kommer då att bli två forum med mindre antal deltagare och färre personer som kan svara på frågor/har kunskapen. Resultatet blir bara två forum med mindre antal deltagare, dvs BÅDA forumen kommer att tappa.

Dagens forum kanske inte är det modernaste/snyggaste/flashigaste mm mm men det är väl inte utseendet som är det viktigaste utan det som skrivs samt vilka som skriver.......
Detta forumet har nu funnits i över sex år och samlat på sig ett antal "fasta" medlemmar samt ett antal gäster under åren som ständigt återkommer. Vissa har tyvärr slutat pga diverse "åsiktskollisioner" mm.

Innan detta forumet skapades så tror jag det endast fanns Bioenergidialogen ett frukansvärt dåligt forumupplägg, allt skrevs i kronologisk ordning utan ämnesrubriker. Men det hindrade inte de intresserade att skriva.

Påverka gärna forumets utformning, uppläggning samt ämnesrubriker mm men att skapa ett nytt forum tror jag bara skadar för samtliga.

Att vi har en Admin som inte är världens snabbaste samt inte riktigt styr och ställer. Påverkar naturligtvis forumet men det är ändå de aktiva som gör forumet och detta oavsett hur det ser ut med färgsättning osv.......
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
saabdea
Gallringsobjekt
Inlägg: 26
Blev medlem: ons 28 jan, 2009 13:38
Ort: NordÖstra Skåne

Inlägg av saabdea »

Jag håller helt med Roli i detta ämne.
johano
Lärjunge!
Inlägg: 364
Blev medlem: tor 25 okt, 2007 09:25
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av johano »

Kör hårt bara, jag kommer definitivt testa det!

Jag anser att all utveckling är av godo, om det sen lyckas eller inte beror på en massa omständigheter, men det viktiga är att man testar nya tekniker/format. Det värsta vore om allt stagnerar och bibehålls i ett status quo.

/johan
Funkishus från -41, 140m2 på två plan + 70m2
Nibe Alpha Combi, Baxi Eurofire 20kw
Första brännaren på Twitter?@pelletstat
foxmulder90
Lärjunge!
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 02 mar, 2010 00:38

Inlägg av foxmulder90 »

Idén är INTE ett flashigt forum med reklam, starka färger, opersonligt osv. utan det är en del som föreslagit lite saker om detta forumet, och de förslagen tänkte jag använda, då jag även vet att det varit problem med registrering här.

Jag har en sisådär 5 domännamn som jag funderar över, ska kolla igenom lite efter lämpligt webbhotell också.. :)
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

En fråga bara, du hade ju inte tid med din hemsida, hur skall du få tid till detta och ffa orka?

Mvh// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
foxmulder90
Lärjunge!
Inlägg: 307
Blev medlem: tis 02 mar, 2010 00:38

Inlägg av foxmulder90 »

jag har inte tid med allt arbete som en e-butik kräver nej (det innebär leta produkter, köpa in, bokföring, ev. skicka paket osv...)

Ett forum kräver ej den tid som en e-butik hade gjort.

Men men, jag får se om det finns intresse, oavsett så har jag ett par idéer för olika forum ;)
ronald
Pannrumstomte!
Inlägg: 1950
Blev medlem: mån 05 feb, 2007 14:08
Ort: västernorrland

Inlägg av ronald »

Ett annat alt : Är ju att du slår ihop dina ideer med Micke och flashar detta Forum? :wink: :king:
ctc171-79 kmp px21-04 (7.3) chippad .6m skorsten (rör genom kalla delen) Tigex 25,,kmp-veckoförråd
conturakamin (med egen premodul-skorsten //Nibe el-beredare 80x110=190m2 trähus /5 pers
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare
Inlägg: 816
Blev medlem: lör 09 okt, 2004 20:30
Ort: Skellefteå

Inlägg av Micke »

He he .. ja det går inget bra heller för Pelle styr allt
när det gäller forumet Bild
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Torsten
Pannrumstomte!
Inlägg: 1809
Blev medlem: sön 03 dec, 2006 00:33

Inlägg av Torsten »

Låter som det skulle bli kul läsning på kvällskvisten. Men ta inriktning på energi, uppvärmning och isolering och låt det slå igenom i domännamnet.
Värmepumpar är ju störst och orsakar mest problem men har ett riktigt dåligt och långsamt forum med betygssättning "karma" och annat fjant.

Ta med lite sådant som köksrenovering, parkettslipning, källarfukt och dränering av grunden också.

En avdelning för warez och hack hör hemma i varje civilicerat forum.
Hackade passwords till tillverkarnas supportsidor, lösenord till installatörsmenyer osv.
Focus EKO Optima 20 + Bionordic Viking B16GL.
Stora Enso pellets.
Loranga
Entusiast!
Inlägg: 146
Blev medlem: ons 17 feb, 2010 19:59
Ort: Katrineholm

Inlägg av Loranga »

Torsten sitter på ideerna låter det som :lol:
Ariterm Biomatic 20+ med shuntstyrning
Pellistore 3ton
10m skorsten KW Z150 Dragbegränsare
1½plans villa byggd 1927
120kvm + 64kvm källare (uppvärmd)
Skriv svar