Minimera spring i trapp

Skriv svar
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Minimera spring i trapp

Inlägg av rod02 »

Jag ställer 7 säckar nära trappen. Går ner ett par steg. Lyfter ner 4-5 säckar så långt ner jag når, på trappstegen. Efter hand som jag går ner, flyttar jag med mig säckar. Som jag till sist når från källarplan nästan. 2 steg upp kan jag ta för de sista. Ibland väntar jag tills nästa gång jag skall till frysen eller tvättstugan. Jag hatar att gå upp för trappor :-) . Spar jag något med detta?
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Re: Minimera spring i trapp

Inlägg av Lmeboy »

Kul idé! Vet inte om du spar något dock!

Själv gjorde jag en pelletssäck rutchkana av gamla förrådsdörrar för att slippa springa i trappan med säckar och det spar mkt!

8)
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
rod02
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2637
Blev medlem: lör 20 dec, 2008 02:01

Re: Minimera spring i trapp

Inlägg av rod02 »

Skillnaden mot att gå upp en gång/säck borde bli stor.
Om man är mer än en person, så blir rutchkanan effektiv.
Annars får man ha stor plats där säckarna landar. Vilket jag inte har :-( .
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
Användarens profilbild
Lmeboy
Prima virke
Inlägg: 40
Blev medlem: sön 06 nov, 2016 22:44

Re: Minimera spring i trapp

Inlägg av Lmeboy »

Visst har du rätt, man skall vara två om rutchándet skall bli effektivt. När jag är själv så fyller jag hela kanan med säckar innan jag går ner och plockar dem en och en. Funkar det med.

Men - alla gör efter vad de tycker är bäst. Helt klart är att det är sjukt jobbigt att bära säck i trapp, min är dessutom utomhus och i betong.

Jag försöker se säckbärandet som ett gratis gympas :)

8)
Fr.o.m. 2017-11-03 BioBjörn :-) Tidigare använde jag Ecotec´s Agrotec brännare (Som man även kan elda med havre) Panna: VETO C30. Tigex 25 Draglucka.
Skriv svar