Ändra namn på märkesforum Thermia

Skriv svar
Användarens profilbild
M.Lindskog
Energiprofet!
Inlägg: 527
Blev medlem: fre 15 okt, 2010 16:33
Ort: Linköping

Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av M.Lindskog »

Inte lätt för alla att veta att deras Ariterm-prylar kan vara en fd Thermia. Förslaget är alltså att lägga till Ariterm i namnet.
http://www.pellets.info/viewforum.php?f=11
Biomatic 20+ (årsmodell 2006, inst. ny 2011) // Pellistore 3 ton // Neova
10½ m skorsten m 120 mm Soliduct // KW Z 150 (20 Pa)
Värmer 2 hus: 160 m2 (1929) // 100 m2 (1870)
[Tidigare TB Mini (Swepell 24) & CTC Vemax]
xdigger
Pannrumsnisse!
Inlägg: 856
Blev medlem: tor 16 dec, 2010 21:51
Ort: Eskilstuna

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av xdigger »

Du menar alltså Ariterm - Thermia så hittar även dom som inte vet att deras Thermia prylar bytt namn till Ariterm.. ;)
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Jakob
Energiprofet!
Inlägg: 541
Blev medlem: tor 20 okt, 2011 08:56
Ort: Älvsjö

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av Jakob »

Lycka till!

Jag skrev PM och försökte få till en förändring kring gamla KMP och Pellx. Ingen reaktion.

Folk som idag har en Ariterm eller Effecta får gissa sig fram.

mvh
155 kvm enplans tegelvilla från 1960 med 4.5m FuranFlexad tegelskorsten. Effecta Komplett. CRB 121 trådlös. Bulkförråd 3 ton. KMP Feedo 3m förrådsskruv + ULMA Doserskruv. LK Golvvärme med LK Styr och separat pump/shunt.
Användarens profilbild
Weyland
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 09 apr, 2018 12:55
Ort: Falun

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av Weyland »

Att skriva "Thermia / Ariterm" på forumlänken hade förenklat, eftersom äldre grejer bär gamla namnet.
Pelletspanna: Bionet 12+. Brännare: Ariterm BeQuem20D, Pellets: 8mm SCA Bionorr. Ack: Dalatanken 750l med Svesol Solslingor (Styrsystem: DeltaSol® SLL med KM2 för loggning). Golvvärme Uponor Wirsbo 126m². Solcellspaket 1600Kwh/år. Tulikivi braskamin.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av PELLE »

Har fixat Thermia / Ariterm nu. Ariterm fanns inte heller som egen forumkategori. Jag sökte och ja, Ariterm förekommer mycket i Thermia-kategorin.

Jakob hade visst önskemål om att ha Pellx och KMP tillsammans också. De finns ju som egna kategorier idag, men kanske skulle må bättre av att ligga i en och samma? Jag sökte på 'det andra' i respektive och ja, de förekommer ofta i varandras. Jag är för en ihopslagning, men vill gärna ha in synpunkter från någon mer innan vi gör det.

Sedan i så fall hur.. Jag hade för mig det fanns funktioner för att göra sånt (merge) och kollade som hastigast, men hittade inget sätt nu. Tipsa mig om ni vet hur.
Användarens profilbild
Weyland
Fröträd
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 09 apr, 2018 12:55
Ort: Falun

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av Weyland »

PELLE skrev: fre 16 nov, 2018 01:41 Har fixat Thermia / Ariterm nu.
Bra, tack!
Pelletspanna: Bionet 12+. Brännare: Ariterm BeQuem20D, Pellets: 8mm SCA Bionorr. Ack: Dalatanken 750l med Svesol Solslingor (Styrsystem: DeltaSol® SLL med KM2 för loggning). Golvvärme Uponor Wirsbo 126m². Solcellspaket 1600Kwh/år. Tulikivi braskamin.
nyman
Pannrumstomte!
Inlägg: 1079
Blev medlem: fre 26 okt, 2012 20:48

Re: Ändra namn på märkesforum Thermia

Inlägg av nyman »

Att slå ihop Pellx och KMP vore dumt då bara fläkten är gemensam på de gamla modellerna. KMP ägs numera av Ariterm.
Ulma är också en pellxkopia rent mekaniskt.
Pellx(Gordic) kunde ändras till Pellx/Effecta, Bionordic kunde ändras till Bionordic/Biobjörn och Baxi till Baxi/Ekosystem då engelska Baxi hoppat av försäljning av brännaren som numera ombesörjs av tillverkaren Ekosystem AB.
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Skriv svar