varför citerar folk i onödan !

Skriv svar
hogge
Prima virke
Inlägg: 44
Blev medlem: fre 10 mar, 2006 10:50
Ort: Umeå
Kontakt:

varför citerar folk i onödan !

Inlägg av hogge »

Tyvärr tycker jag att citat används för ofta i forumet!
Helst skulle jag vilja ta bort denna funktion.

Kan inte se någon som helst anledning att citera ett inlägg som ligger ett eller några inlägg längre upp !

De flesta ämnen är ju inte så långa.
El värme + Oskarkamin i garage + egen konstruktion på flis/pellets brännare.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Nä, men så fort det är mer än en sida så blir det rörigt att reda ut vad en person svarar på om där inte finns citat, personligen tycker jag dom är bra, jag tycker det blir ett elände att förstå vad en del kommenterar annars.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
puttee
Entusiast!
Inlägg: 124
Blev medlem: fre 07 jul, 2006 18:42
Ort: Köping

Inlägg av puttee »

håller med micke_932. Dock kunde man kanske tycka att citaten bör hållas liten "kortare" istället för varv på varv som idag. :)
Den som söker han letar.

Parca Norah 3000 med Iwabo villa s, 1300 liter acktankar med laddomat 4030 emellan hysteres brännare ca 40grader via laddomaten.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Jag tycker faktisk att citatfunktionen inte behövs alls!

Vill man kommentera till en viss skribent kan man nöja sig med:
puttee: svaret på ditt inlägg

Den genomsnittliga IQ är väl inte så pass låg att alla dessa citat behövs?
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Joachim A
Energiprofet!
Inlägg: 427
Blev medlem: lör 04 jun, 2005 13:11
Ort: Huskvarna

Inlägg av Joachim A »

Citatfunktionen är ju kanon om den används rätt,
tänk alla dessa trådar som är fjorton sidor långa jättebra med citat där så man ser direkt vad inläggen handlar om utan att man behöver läsa hela tråden.

mindre bra blir det ju när hela trådar följer med som citat vid varje inlägg förståss :roll:
Thermia Biomatic 20+
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

När man använder "citat funktionen" så tycker jag att man kan ta bort "all oväsentlig text" och bara citera det man vill svara på.

Att ständigt ta med hela texten i citatet och dessutom föregående citat i citatet skappar ju bara onödigt långa inlägg.

Bilder bör också tas bort i citatet. Det blir bara långsamt att ladda ner för dem som fortfarande använder långsamma uppringande modem.

Citat funktionen är bra vid RÄTT användning.

Och svarar man på någon av "de sista" inlägget så behövs det ju knappast citeras. Möjligen om inlägget innehåller en massa frågor/funderingar som man lättare kan se svaren på om man använder citat funktionen.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar