Försvunna trådar

Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

carpelux skrev:Likaså reagerar jag starkt på att admin går in i inlägg skrivna av någon användare och förändrar / lägger till text och kommentarer. Sådant skall alltid ske i ett eget inlägg från admin, annars kan man inte lita på att det som en person skrivit verkligen står för denna person.
Om så sker tycker jag, så som tidigare skrivits, att det måste talas om att förändringar sker. Skulle admin/moderator lägga till text så skall det ske med annan färg på texten samt avslutas med t.ex. " /admin ". Så att det klart och tydligt framgår att justering och/eller tillägg har gjorts. Då alla sådana eventuella ändringar/tillägg måste vara tydliga för att den som ursprungligen har författat texten inte skall tolkas fel.

Men bäst är ju om tillägg sker i ett eget inlägg. Men ibland är det kanske inte möjligt när det ligger ett antal andra inlägg emellan.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Roli skrev:
carpelux skrev:Likaså reagerar jag starkt på att admin går in i inlägg skrivna av någon användare och förändrar / lägger till text och kommentarer. Sådant skall alltid ske i ett eget inlägg från admin, annars kan man inte lita på att det som en person skrivit verkligen står för denna person.
Om så sker tycker jag, så som tidigare skrivits, att det måste talas om att förändringar sker. Skulle admin/moderator lägga till text så skall det ske med annan färg på texten samt avslutas med t.ex. " /admin ". Så att det klart och tydligt framgår att justering och/eller tillägg har gjorts. Då alla sådana eventuella ändringar/tillägg måste vara tydliga för att den som ursprungligen har författat texten inte skall tolkas fel.

Men bäst är ju om tillägg sker i ett eget inlägg. Men ibland är det kanske inte möjligt när det ligger ett antal andra inlägg emellan.
Precis. Om tex en regel bryts så är det dumt att ta bort hela inlägget och då är det bästa alternativet att ta bort text och skriva varför och vem som gjort det (vilken moderator eller admin). Så görs även på andra forum. Självklart ska inlägg inte editeras utan att det framgår att det ändrats.
carpelux
Entusiast!
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 19:57
Ort: Skara

Inlägg av carpelux »

Med risk för att uppfattas som en tjatmoster vill jag återigen påpeka att det är helt oacceptabelt att inlägg raderas utan någon som helst information om att så skett. Jag trodde att det skulle vara så i framtiden, efter att jag läst inlägget ovan.
Men nu är det återigen ett inlägg som bara tagits bort helt spårlöst.
Inatt dök det upp ett inlägg på Övrigt där en person gjorde reklam för en butik på nätet (något han gjort i nästan alla inlägg han skrivit). Helt klart var inlägget fel, och skulle antingen flyttas till marknadsföring eller tas bort. Men nu finns det inte ett spår av det. Varför???
Bequem 20D i en biomatic panna.
KW SID012 dragbegränsare, 7 M skorsten med 110mm insatsrör.
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare
Inlägg: 816
Blev medlem: lör 09 okt, 2004 20:30
Ort: Skellefteå

Inlägg av Micke »

Hej
Inlägget är borttaget pga samma reklam är under marknadsföring
av samma medlem och han är kontaktad via pm om ändringen.
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
carpelux
Entusiast!
Inlägg: 147
Blev medlem: tor 22 sep, 2005 19:57
Ort: Skara

Inlägg av carpelux »

Helt OK, men varför står det ingen notis om det?

Enligt vad Pelle skrev härovan, och vad som är praxis i alla forum jag är medlem i ska det framgå att tråden är borttagen.

Det är väl inte svårt att rensa bort texten och istället skriva "Borttaget pga reklam /Micke" ?

På så sätt ser alla användare var gränserna går, att forumet modereras och man slipper känna osäkerhet på integriteten i trådarna. Tas inlägg / trådar bort utan att man ser det blir det väldigt svårt att veta om man fått all information eller om något har censurerats.
Bequem 20D i en biomatic panna.
KW SID012 dragbegränsare, 7 M skorsten med 110mm insatsrör.
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare
Inlägg: 816
Blev medlem: lör 09 okt, 2004 20:30
Ort: Skellefteå

Inlägg av Micke »

Hej

Tyckte det inte behövdes för det var inga andra inlägg
under reklamen och samma fanns redan under " marknadsföring "
allså du/ni missade ingeting nytt.
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Micke skrev:Hej

Tyckte det inte behövdes för det var inga andra inlägg
under reklamen och samma fanns redan under " marknadsföring "
allså du/ni missade ingeting nytt.
Det är detta som lätt blir fel. Någon kanske hade sett att det fanns ett inlägg där men hann inte läsa det. Nästa gång denna person loggar in så finns inte inlägget längre.......

Då undrar ju denna person vad har hänt och varför......

Som jag skrev tidigare om inlägg som tas bort/editeras så bör detta framgå. Det är inte bra när inlägg bara försvinner, oavsett orsak.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare
Inlägg: 816
Blev medlem: lör 09 okt, 2004 20:30
Ort: Skellefteå

Inlägg av Micke »

NYA REGLER !!!!!!!!!!!

http://www.pellets.info/viewtopic.php?t=3540

Edit Har låst upp denna topic enligt begäran för vissa var ej klar med inlägg här
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Skriv svar