Spammedlemmar

Skriv svar
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Spammedlemmar

Inlägg av lövet »

Det verkar finnas en hel del spammedlemmar c:a 350st utlänska medlemmar på forumet som dycker upp då och då i klump på forumet vad tycker ni övriga om detta ?

//Lövet
Byggsmén
Stor entusiast!
Inlägg: 215
Blev medlem: sön 05 nov, 2006 13:50
Ort: Ballingslöv i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Byggsmén »

Väldigt lätt att ändra i forumets inställningar. Låt nya medlemmar besvara ett mail som forumet skickar ut vid registrering. Då funkar inte dessa spamrobotar. Har själv konfat två forum på detta viset efter hög trafik från dessa robotar.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Inlägg av lövet »

Mycket bra förslag Byggsmen ! Pelle ! Kanske något att införa eller ?

//Lövet
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

nästa version av forumsystemet håller på att testas så det kommer inte göras några tillägg på detta system (i dagsläget finns slumpad bild för att hindra automatregistreringar, men dessa hjälper bara delvis). jag raderar alla nya robot-registrerade användare eftersom de kommer. dessa behöver ingen oroa sig för - de ligger registrerade, men oaktiverade, ett tag men sedan raderar jag de. håller även på att plöjer igenom hela medlemslistan och raderar gamla robot-medlemmar, bla med hjälp av lista från lövet. värt att nämna att de robotregistrerade medlemmar som finns/funnits ej varit aktiverade utan de har bara varit registrerade, men icke godkända.
manin
Pannrumstomte!
Inlägg: 1368
Blev medlem: sön 28 nov, 2004 10:13
Ort: Norra Skåne - Göinge

Inlägg av manin »

Vad för hel sinne med exploderad spammar nya medlemmar med minst 100 nya reklammare registrerat under denna juli månad ( knappt under 3 dagar) bara mindre än 5 nya seriös medlemmar hittade hit.
:ncool: = reklam
CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Inlägg av Dave »

Känns tryggt i det du säger Pelle, bra att ni har koll :thumright:

MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

1956 spammedlemar sen 1juli

Inlägg av lövet »

Det har kommit till 1956 spammedlemar sen 1juli endast 48st seriösa så detta börjar bli ett oseriöst forum tycker jag om nu inte Pelle orkar med att sköta det så låt några moderatorer hjälpa till och ta bort skräpet så det blir seriöst igen och lägg in en spärr så vi slipper detta i fortsättningen eller kör i gång den nya versionen som du testar. Tror att det är fler än jag som tycker detta.

//Lövet
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

har haft problem med stället där forumet ligger nu en längre tid. jag får inte loginuppgifter för att installera ny forumversion. jag måste ev installera det nya på ett nytt webbhotell.
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Inlägg av lövet »

Kan kanske vara så att dom tycker att det är för mycket spam i forumet.

//Lövet
Senast redigerad av lövet den fre 12 sep, 2008 20:43, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Det finns inget spam i forumet.
Det som finns är robotregistrerade användare som ej godkännts. Dessa stör endast på så vis att de ligger kvar i medlemslistan tills den ska rensas.

Att jag inte fått de efterfrågade uppgifterna beror på att webbhotellsägaren haft/har en del personliga problem. (Det är ett litet webbhotell)

Idag när jag sa att jag funderade på att flytta forumet till ett annat webbhotell fick jag de uppgifter jag ville ha på direkten. Jag kom dock på att jag behövde en sak till i efterhand så jag ska höra med honom igen imorgon.
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Inlägg av lövet »

Jag menade spammedlemar ! Det var bra att du fick grejorna så då ser vi fram mot att slippa dessa spammedlemar i fortsättningen.

//Lövet
Skriv svar