Nya registrerade användare

Låst
Användarens profilbild
Dave
Pannrumsnisse!
Inlägg: 780
Blev medlem: ons 12 apr, 2006 14:57
Ort: Ale

Nya registrerade användare

Inlägg av Dave »

Tråkigt när det kommer nya på forumet(spam) , den senaste " videos-de-sexo-en- la-cama" ... nu råkar jag tala Spanska flytande och när man kollar denna så är det inget seriöst. Som yrkessysselsättning så förstår man att det är spam och oseriösa sidor ( sex) som detta är.

Riktigt trist! Tur är att det närmar sig semester och ungarna har skolavslutning!

MVH// Dave
CTC EcoAir 406 + CTC EcoZenith i250/L install.17-10-10
10 m. skorsten
Hus byggt-31 130kvm boyta+120 biyta
2 vuxna+ 1 tonåring
Danne82
Energiprofet!
Inlägg: 566
Blev medlem: ons 01 nov, 2006 21:16
Ort: deleted
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

Det är spambotar som reggar sig automatiskt och lägger in en massa reklaminlägg helt automatisk. Det är därför man brukar ha att man måste skria av en ruta föreställande siffror och bokstäver för att regga sig men en del botar kan läsa av sådant också tyvär.
deleted
lövet
Lärjunge!
Inlägg: 355
Blev medlem: lör 05 mar, 2005 17:07
Ort: Fristad Västra Götaland

Oseriöst

Inlägg av lövet »

Driver man forumet så får man lägga ner lite tid på att förhindra alla dessa spamm med 24 medlemmssidor och enkelt göra som Byggsmen skriver.
Citat !
Väldigt lätt att ändra i forumets inställningar. Låt nya medlemmar besvara ett mail som forumet skickar ut vid registrering. Då funkar inte dessa spamrobotar. Har själv konfat två forum på detta viset efter hög trafik från dessa robotar.
Tycker det är dags att agera och inte vänta på den nya versionen av forumet för detta hör inte hemma här eller vad tycker ni andra?

//Lövet
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Ja vårt "medlemsantal" har ökat snabb den sista tiden.

Från den 23 maj fram till idag (13/6) så har det tillkommit 28 sidor !!!!! med mestadelen "nonsensmedlemmar".

Håller med om att det är dax för Karl (Pelle) att rensa lite........ då det endast är han som kan göra det.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Danne82
Energiprofet!
Inlägg: 566
Blev medlem: ons 01 nov, 2006 21:16
Ort: deleted
Kontakt:

Inlägg av Danne82 »

I nuläget tror jag att det är så att någon måste godkänna nya medlemmar innan de kan logga in så dessa botar är inaktiva och kan inte skriva något men de ligger på medlemslistan tills någon raderar dessa.

Det man därimot kan göra är att göra några enkla modofieringar av forumet för att ytterligare försvåra för botarna att registrera sig.
deleted
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Det stämmer, bara för att man står med i medlemslistan så betyder det inte att man kan skriva på forumet. Det ger dock fel information om antalet medlemmar (då alla inte är godkända).......

För att kunna skriva så måste Karl (Pelle) personligen godkänna medlemmen.
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Magnus Fors
Prima virke
Inlägg: 57
Blev medlem: tor 30 nov, 2006 22:27
Ort: Lidköping

Inlägg av Magnus Fors »

jag satt i dag och tittade få medlemslisten vi har ca 4100 "medlemmar"
som har anknytning till olika sex sidor.dessa medlemmar ska inte finnas på detta forum jag vet inte vad som händer med detta forume.det verkar som om våra moderator och admin inte känner för eller lägger ner den tiden som behövs. jag trodde att detta skulle vara ett seriöst forum som det en gång var. det är lite svårt att ta det på allvar.
jag hoppas att det kommer att bli lite ordning igen i framtiden
det är inte så svårt att plocka bort dessa medlemmar från listan och sedan ändra så att dessa robotar inte kan regga sig.

var bara tvungen att avreagera mig lite :roll:
panna ctc -62
brännare - Janfire flex-a
hemmabyggt förråd som rymmer ca 200kg
hus 150m2 i två plan
Jesper@Fordson

Inlägg av Jesper@Fordson »

Varför finns det bara en Admin på denna sidan?? PÅ mitt forum finns flera och då kan ju fler ta bort spam. Men Admin kanske är rädd för att ge bort "makten"
Användarens profilbild
Micke
Skogvaktare
Inlägg: 816
Blev medlem: lör 09 okt, 2004 20:30
Ort: Skellefteå

Inlägg av Micke »

Hejsan
Tyvärr så är det bara Pelle som kan ta bort spam medlemmar :?
Jag och många andra har påpekat detta men Pelle verkar
inte bryr sig :shock: Vi moderatorer kommer inte åt att
radera bort dom pga Pelle ej ger någon av oss makten till det.
Hoppas Pelle ser detta och radera bort skiten eller låta någon
annan göra det ......
Moderator
CTC 265 - 74
Janfire Flex-A - 02
Pellistore -04
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Jag har skickat mejl och pm till Pelle om detta men inget händer.

T.o.m medlemmar som ändrar sin mejladress blir "portade" eftersom det endast är admin Pelle som kan medlemmar........
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Inlägg av Roli »

Pelle (admin) nu är det många blivande medlemmar som står i KÖ för att bli godkända....... När blir dom det ?

Det har t.o.m kommit ett inlägg på byggahus.se där blivande medlemmar undrar vad som händer och varför inget händer........
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Joakim
Stor entusiast!
Inlägg: 152
Blev medlem: mån 15 sep, 2008 11:37
Ort: Uppsala

Inlägg av Joakim »

Roli skrev:Pelle (admin) nu är det många blivande medlemmar som står i KÖ för att bli godkända....... När blir dom det ?

Det har t.o.m kommit ett inlägg på byggahus.se där blivande medlemmar undrar vad som händer och varför inget händer........
TACK!!! :)
Användarens profilbild
PELLE
Site Admin
Inlägg: 214
Blev medlem: mån 02 feb, 2004 16:15
Kontakt:

Inlägg av PELLE »

Fortsätt diskussionen här - där finns info för hur de som inte blivit godkända än ska göra

http://www.pellets.info/viewtopic.php?p=73894#73894
Låst