Underhållsfyr/Tändelement

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
TreeSwede
Prima virke
Inlägg: 38
Blev medlem: mån 13 okt, 2008 17:49

Underhållsfyr/Tändelement

Inlägg av TreeSwede »

Har ställt in underhållsfyr på 58 min och brännaren startar igen efter att c:a 20 min har gått av den tiden, ser då att även tändelements-nedräkningen startar, tycker att det verkar som att tändelementet blir varmt.
Ska det vara så att tändelements-nedräkningen går igång även när brännaren startar om under underhållsfyrtiden och att det då inte kommer nå´n värme från tändelementet eller ska tändelementstimern stå still i detta fall?
Eller har jag missat nå´t?
Eryl DP 35kW -81, RB Total -06, KW Z150, Pallkragsförråd, 220 kvm 20-talshus 2-plan i Mälardalen.
micke_932
Pannrumshärskare!
Inlägg: 2441
Blev medlem: tis 25 okt, 2005 13:49
Ort: Halmstad

Inlägg av micke_932 »

Om du menar B1 så räknar den även om du kör på underhållseld men tändelementet går inte igång, om du har elmätaren i närheten så ser du det där, den blinkar rätt mycket snabbare när tändelementet går igång (850 eller 1000W).

Annars kan du titta direkt på utgångarna om du vill kolla själv, tryck ESC i "huvudmenyn" sen kan du stega tills du kommer till utgångarna med pil vänster/höger, det är den det står Q: längst uppe i vänstra hörnet.
1=tändelement 2=fläkt 3/4=skruv om jag minns rätt.
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
Skriv svar