viadrus

Här diskuteras allt kring vedeldning
Olle45
Pannrumsnisse!
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 maj, 2006 20:46
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: viadrus

Inlägg av Olle45 »

Jägarn skrev:Någon som känner till denna panna??otroliga priser vedlängder upp till 90cm(som jag personligen skulle tycka vara opraktiskt..dom har inte nämnt nåt om vedvolymen...har diskuterat med ett gjäng rörkrökare men ingen har nånsin instalerat nån av detta märket. http://www.lindquistheating.se/
Hej
NYHET Gjutjärnspanna DAKON har blivit miljögodkänd
En underförbrännings panna i Gjutjärn med lång hållbarhet.

http://www.lindquistheating.se

MVH
Ruben
Senast redigerad av Olle45 den tor 21 feb, 2008 15:38, redigerad totalt 2 gång.
zac
Prima virke
Inlägg: 46
Blev medlem: tor 04 jan, 2007 09:57
Ort: Norrbotten/ Övertorneå

Re: viadrus

Inlägg av zac »

Verkar vara omvänd förbränning på den! dakon....
Orlan40,laddomat21,40m kulvert,termomat 2 kulvertstyrning,4500l huvudtank+700l i huset
funderarn
Frö
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 18 mar, 2012 21:46

Re: Vill ha tips om eldning och laddning av acktankar

Inlägg av funderarn »

janus skrev:....Dessutom har jag gjort turbulatorer av spikband. Fick ner tempen från 350-400g till 200-250. Men jag tror jag kan effektivisera min eldning mer....
tjena, hur har du gjort turbulatorerna? vart har du satt dom och så vidare?
har också problem med hör rökgas...

Citering redigerad. Försök att inte använda långa citeringar, forumet blir då både oöverskådligt och svårläst. / Roli moderator
dras
Späd planta
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 16 mar, 2012 14:51

Re: viadrus

Inlägg av dras »

jag köpte en ny viadrus v7 år gång 10 jag har en dragbegränsare har aldrig haft rök gaserna över 300 och valet av gjurtjärnspanna var att den som satt i huset var från slutet 60-talet av gjutjärn vilken livslängd + aldrig några underhålls kostnader med nya fläktar eller keramik insatser bara att elda hur hårt som helst
vd7 10 laddomat 21 87g 500ack + slav 500 dragregulattor 14m skorsten skuntstyrning
hus byggt 21 160kvm + källare med 50% golvvärme
Skriv svar