Ger upp!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Zwentomen
Lärjunge!
Inlägg: 368
Blev medlem: tor 31 jan, 2008 18:04
Ort: Jakobstad/Finland

Re: Ger upp!

Inlägg av Zwentomen »

Har ännu inte fått någon offert på px 22......fick en offert på biocomforten på 2 dagar. Biocomfortens offert inkluderade skruv och möjlightet att koppla vilken som helst kompressor till den för automatisk askurblåsning. Biocomforten har sina fördelar med billiga delar och enligt återförsäljaren skulle den också vara förvånansvärt säker. Användarna tycks inte ha tid att vara på olika diskusionsforum eller så är den så pass bra att de inte bryr sig om att vara på olika forum.
Hus i Siporex bostadsyta 144. Tot yta ca 170. Arimax 35. Bulkförråd ca 10 kubik för pellets. Acctankar på 1500 + soltank 750 . 72 intelliheat rör. 2 tons spis mitt i vardagsrum och en luftvärmepump panasonic ??12 nordic
deasstore
Energiprofet!
Inlägg: 504
Blev medlem: fre 05 okt, 2007 06:03
Ort: Vimmerby

Re: Ger upp!

Inlägg av deasstore »

Bara att köra på det då. Det säger ju allt. Första intryck är viktigt.
Service vänlighet, pris för delar och möjligheten att ställa in saker själv avgör.

Om jag får säga mitt skulle jag ha valt biobjörn om jag nu inte hade fått ett sådant erbjudande.
Samt att jag har bra service ifrån Stockhorvan.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
Zwentomen
Lärjunge!
Inlägg: 368
Blev medlem: tor 31 jan, 2008 18:04
Ort: Jakobstad/Finland

Re: Ger upp!

Inlägg av Zwentomen »

Efter många om och men blev det att återgå till en beprövad variant i ny tappning. Beställde en bequem 20 med montering i fredags. Får se hur den kommer att funka ihop med pannan. Från fabriken påstod de att det går att få en fullgod pjäs med denna kombination.
Hus i Siporex bostadsyta 144. Tot yta ca 170. Arimax 35. Bulkförråd ca 10 kubik för pellets. Acctankar på 1500 + soltank 750 . 72 intelliheat rör. 2 tons spis mitt i vardagsrum och en luftvärmepump panasonic ??12 nordic
Skriv svar