Vilka fel har ni hittat/åtgärdat

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
mohjoj
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 apr, 2006 15:27

Trassel vid säsongstart igen

Inlägg av mohjoj »

Länge sen man var här och läste. Finns det några Bionabrännare kvar därute? Märkte att det var ett tag sen man var här och gnydde så egentligen har det väl tuffat på rätt hyggligt. Men nu har det blivit ett stort hål i brännarhuset (luftkanalen?) ovanför rotorn. Brännaren startar och går men kommer inte upp i temperatur som den ska och vill gärna stanna när matningen går ner på 20%. Verkar som det inte blir ngn riktigt bra låga. Luften tar fel väg kanske, ngn som vet?
Vad kostar nytt brännarhus? Finns Biona längre? Kanske är dags att lämna in och satsa på ngt nytt märke? Ngn som kan rekommendera ngt till en Biosolpanna? Är det Pellex som gäller? Och hur gäller hemförsäkringar för brännarhaverier? Många frågor blev det...
Biosolpannan, Biona, Lesol 10 kvm
deasstore
Energiprofet!
Inlägg: 504
Blev medlem: fre 05 okt, 2007 06:03
Ort: Vimmerby

Inlägg av deasstore »

Hej där..

Bionan tror jag lever kvar där ute.
Finns väll en hel del som kör med sådan brännare. Fast inte så många aktiva här på forumet tyvärr.
Maila mbio så sak du se att de kan svara på dina frågor angående nytt brännarhus. Det bör väll finnas sånna på lager. Fast det finns inte med bland reservdelarna på deras hemsida.

Hur gammal är din brännare?? Om den inte är allt för gammal så ska du väll ändå få ett bra pris på nytt brännarhus. (det bör ju hålla hela brännarens beräknade livslängd. minst 10år tycker jag) Så var lite missnöjd när du skickar din beställning och fråga lite varför det redan brännt hål i huset. =P

Något på försäkringen kan man väll knappast få om den inte är sprillans ny. Kanske finna andra som kan detta. Detta ska nog inte diskuteras i denna tråd. Så starta en ny. Där vi kan fortsätta diskussionen.
Exonom A20B från -79. Ariterm PX22 (Föredetta Biona ägare )
Kutzner & Weber KW Z 150 dragbegränsare.
Hus byggt -39, 170kvm boyta. 25 kvm uppvärmd källare
mohjoj
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 apr, 2006 15:27

Inlägg av mohjoj »

Min brännare har nr 250 och jag tror att den är 7 år nu om jag minns rätt.
Gjorde rent luftkanaler och tog bort två plåtar ur tuberna och nu har den tuffat på igen faktiskt. Det kanske inte är livsavgörande med hålet? Slarvat lite med rengöringen kanske.
Såg att Mbio hade en hemsida men inga brännarhus på den iaf. Får väl kontakta dem isf. Vet du ungefärlig kostnad?
Biosolpannan, Biona, Lesol 10 kvm
Skriv svar