Styrning 3006 svarta pixlar

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Snapphane
Energiprofet!
Inlägg: 570
Blev medlem: lör 25 feb, 2006 20:44
Ort: Skåne

Styrning 3006 svarta pixlar

Inlägg av Snapphane »

Bioline 2005. Köpt nyrenoverad ca 2010 och tedde sig då i väldigt gott skick. Legat oinkopplad sen dess pga att gamla A3 tuffat på.
Vid inkoppling av 3006-boxen ses svarta fyrkanter på varje teckenplats både rad ett och två.
Pilkommandon fungerar ej.
Hur felsöker man?
Vh
Snapphane
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.

Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP
Användarens profilbild
Roli
Pannrumsfreak!!!
Inlägg: 4183
Blev medlem: tor 28 okt, 2004 12:36
Ort: Särö / Kungsbacka

Re: Styrning 3006 svarta pixlar

Inlägg av Roli »

Det skulle kunna vara glappkontakt. Om du drar ur och sätter i kabelkontakterna på kretskortet kan det kanske ge kontakt igen. Nu var det ett tag sedan jag öppnade min box så jag kommer inte ihåg hur det ser ut där inne, samt hur många kontakter som finns. Vissa kretsar kan sitta med kontaktlister, där kan det också bli oxid som ger glappkontakt. Kan vara lite vanskligt att dra ut en krets och sätta i den igen då de kan gå sönder. Men vad finns det för alternativ då vissa saker inte fungerar???
Moderator
Nu Bioline 20 (-06) 14 kW tid. EcoTec A3 (-97) 15 kW, TMV Alpha Keram UB, vakuumtransp. för pellets mellan ext.förråd och pannrum, ca.11 m² Lesol 5AR, 1,8 m³ 4 slingors acktank, 4-vägs shunt med CBJ, KW SID 012 dragbegr.
Skriv svar