Service??

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Hjall
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 jul, 2012 12:57

Service??

Inlägg av Hjall »

Hej!

Jag har en Iwabo Villa S1X som har gått problemfritt sedan hösten -08.

Bör jag lämna in den på en service så en expert får gå igenom den och byta ev delar som sjunger på sista versen??

Eller ska man köpa på sig lite reservdelar och ha hemma för ett ev stopp? Tex fläckt, fotocell, glödspiral.

Hur gör ni??
Stegatorparn
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5020
Blev medlem: sön 22 jan, 2012 11:20
Ort: Kungsbacka

Re: Service??

Inlägg av Stegatorparn »

Har du möjlighet att koppla in en elpatron om brännaren lägger av så skulle inte jag lägga upp något reservdelslager.

Oftast är det glödspiralen som plötsligt slutar fungera och då kan man få igång brännaren med lite tändvätska om det kniper.
Fläkten brukar sällan lägga av tvärt utan låter illa ett bra tag innan. Brukar hjälpa med lite symaskinsolja i glidlagren.

Jag skulle köra på tills det händer något.
Man brukar kunna fixa det mesta själv eller få lite hjälp här på forumet.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Hjall
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 jul, 2012 12:57

Re: Service??

Inlägg av Hjall »

Jag håller med dig, köra på tills nått händer.
Jag eldar i en gammal oljepanna som laddar en acktank på 750l med dubbla elpatroner i.
Och en reservdel måste man väl ha hemma på tre-fyra dagar om man beställer på nätet.
kay
Energiprofet!
Inlägg: 440
Blev medlem: tor 16 sep, 2010 19:03
Ort: eskilstuna

Re: Service??

Inlägg av kay »

Jag fick mina resevdelar dagen efter, när jag beställde från Naturvärme :D
Iwabo S1X brännare , CTC1100 Economy -95 panna, MAFA 300 liters förråd, 8mm Vikingpellets, 64 kvadrat+64 källare, Hus från 1946, Huset är tilläggsisolerat med 10 cm
ca 8m skorsten 100mm slang.
Skriv svar