iwabo S1X

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

iwabo S1X

Inlägg av uppfinnaren »

Hej
Nu har jag tagit bort oljebrännare och tank och installerat Iwabo S1X och med den pelletsrens så nu är man nöjd.
Finns det någon annan som har S1X
Hur fungerar den för dej?
Är det någon som vet hur man lägger en bild på installationen tacksam för hjälp
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

Har du installerat pelletsbrännare nu igen ?
(och din egen uppfinning "pelletsrens" som du marknadsför)

Du hade väl brännare förut, eller ?
http://www.pellets.info/viewtopic.php?p ... ght=#44964
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Inlägg av Icecap »

Det börjar lukta lite väl mycket reklam för "pelletsrens", om den var så effektiv behövde den inte så mycket reklam!

Lite som "TV-shop" där de försöker sälja vilket skit som helst med långa förklaringar om hur bra det fungerar, jag håller hårt på att ju mer reklam ju sämre produkt!
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Lelle
Fröträd
Inlägg: 64
Blev medlem: tor 16 jun, 2005 21:44
Ort: Karlskoga

Inlägg av Lelle »

Nu ska vi vara snälla och inte hacka... :D var och en blir salig på sin egen tro. Det kanske är så illa att en Iwabo/Nibe måste ha en spånavskiljning för att fungera.
Vad gör du med spånet som sorteras ut? Skickar du det i retur till pelletsfabrikanten eller skänker det till en granne med Biona? :wink:
PellX KMP P20 -99 i en CTC Total -82 sedan nov -05. Kompletterats med en IVT Optima700 -01 luft/vattenvärmepump mars-08.
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

Inlägg av uppfinnaren »

elvis skrev:Har du installerat pelletsbrännare nu igen ?
(och din egen uppfinning "pelletsrens" som du marknadsför)

Du hade väl brännare förut, eller ?
http://www.pellets.info/viewtopic.php?p ... ght=#44964
Jag ska förklara för dej , hade du läst mitt inlägg från början, det var min dotter som hade problem men inte nu längre :lol:
Forumet har jag för mej att man ska delge bra synpunkter om någon har problem, reklam eller inte huvudsaken att man blir nöjd om det är bra
Jag har en bra pelletsbrännare installerad :lol:
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

Inlägg av uppfinnaren »

Lelle skrev:Nu ska vi vara snälla och inte hacka... :D var och en blir salig på sin egen tro. Det kanske är så illa att en Iwabo/Nibe måste ha en spånavskiljning för att fungera.
Vad gör du med spånet som sorteras ut? Skickar du det i retur till pelletsfabrikanten eller skänker det till en granne med Biona? :wink:
Spånet det gräver jag ner i trädgårdslandet som jordförbättring eller så lägger jag det runt bärbuskar , runt fruktträden m.m är du nöjd med svaret :lol:
Byggsmén
Stor entusiast!
Inlägg: 215
Blev medlem: sön 05 nov, 2006 13:50
Ort: Ballingslöv i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Byggsmén »

uppfinnaren skrev:Jag ska förklara för dej , hade du läst mitt inlägg från början, det var min dotter som hade problem men inte nu längre :lol:
Forumet har jag för mej att man ska delge bra synpunkter om någon har problem, reklam eller inte huvudsaken att man blir nöjd om det är bra
Jag har en bra pelletsbrännare installerad :lol:
Visst skall man delge bra synpunkter om någon har problem, men inte fan skall man sitta och ljuga inför forummedlemmarna som du gjort.

Citat: Jag fick mer information genom deras återförsäljare hur den skulle användas, för problemen vi hade löste den . Slut Citat

Man går väl inte till återförsäljaren och frågar hur den funkar när man själv konstruerat den. Tror du verkligen folk e intresserade av att hjälpa sånna som du.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

uppfinnaren skrev: Forumet har jag för mej att man ska delge bra synpunkter om någon har problem, reklam eller inte huvudsaken att man blir nöjd om det är bra
Jag har för mig att de flesta här blir jävligt irriterade när en tillverkare/uppfinnare låtsas vara nöjd konsument och gör reklam för sin produkts förträfflighet. Reklam har ingen något emot men många med mig irriterar sig på smygreklam genom lögner.


Citat tidigare trådar:
uppfinnaren skrev:
Jag själv har satt in pelletsrens som tar bort spån och damm.
Du behöver inte sota så ofta.
Naturenergi säljer detta.
Se vilka återfösäljare som finns på deras hemsida
-------------------------------------------------------------------
Jag fick mer information genom deras återförsäljare hur den skulle användas, för problemen vi hade löste den .
------------------------------------------------------------
När vi började hade vi problem med rökpuffar och som du säger med en kaka nere som gjorde att luften gick inte i genom så röken stannade kvar och sedan fick man röken ut i källaren.
men när vi monterade in pelletsrenset så var problemen borta och du får rena finna rökkanaler spån kommer ner i asketunnan
-------------------------------------------------------------------------
Men problemet löstes när vi såg att www.naturenergi.se har en pelletsrens som tillbehör till en liten kostnad installerade vi denna på slangen 10 cm ner slangen från skruvmotorn vilken tar bort damm och att du får bra genomströmning av luft genom pannan när den tänder.
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
Byggsmén
Stor entusiast!
Inlägg: 215
Blev medlem: sön 05 nov, 2006 13:50
Ort: Ballingslöv i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Byggsmén »

Man skulle egentligen skicka en länk från detta forumet till C4 Idéforum, Kristianstads Uppfinnarförening, där du har suttit som ordförande tills den 27 mars i år. Många i styrelsen tycker redan att du har har gjort en felaktig reklam för din produkt. Det kunde ha gjorts bättre.
- Är i återvinningsbranschen - Sista anhalten i pannans liv
- 1½ plans tegelvilla från -37 med 133m² bostadsyta
- Focus PE20 - IWABO Villa S2
- MAFA Mini Förråd - Pellets ifrån Byggmax, innan PellBri Ek/Bok
- ThermOmatic CBJ - Tigex 25
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

Inlägg av uppfinnaren »

Byggsmén skrev:Man skulle egentligen skicka en länk från detta forumet till C4 Idéforum, Kristianstads Uppfinnarförening, där du har suttit som ordförande tills den 27 mars i år. Många i styrelsen tycker redan att du har har gjort en felaktig reklam för din produkt. Det kunde ha gjorts bättre.
Du om någon har gjort bort dej med detta du säger
För det första har jag inte varit med i styrelsen, jag har varit med i valberedningen, jag tycker du ska ta reda på det som är riktigt.
Jag tycker att du ska höra av dej till mej eftersom du vet vem jag är, vilka i styrelsen tycker vad ,reklam för min produkt gör jag, inte C4 ideforum
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

Inlägg av uppfinnaren »

elvis skrev:
uppfinnaren skrev: Forumet har jag för mej att man ska delge bra synpunkter om någon har problem, reklam eller inte huvudsaken att man blir nöjd om det är bra
Jag har för mig att de flesta här blir jävligt irriterade när en tillverkare/uppfinnare låtsas vara nöjd konsument och gör reklam för sin produkts förträfflighet. Reklam har ingen något emot men många med mig irriterar sig på smygreklam genom lögner.


Citat tidigare trådar:
uppfinnaren skrev:
Jag själv har satt in pelletsrens som tar bort spån och damm.
Du behöver inte sota så ofta.
Naturenergi säljer detta.
Se vilka återfösäljare som finns på deras hemsida
-------------------------------------------------------------------
Jag fick mer information genom deras återförsäljare hur den skulle användas, för problemen vi hade löste den .
------------------------------------------------------------
När vi började hade vi problem med rökpuffar och som du säger med en kaka nere som gjorde att luften gick inte i genom så röken stannade kvar och sedan fick man röken ut i källaren.
men när vi monterade in pelletsrenset så var problemen borta och du får rena finna rökkanaler spån kommer ner i asketunnan
-------------------------------------------------------------------------
Men problemet löstes när vi såg att www.naturenergi.se har en pelletsrens som tillbehör till en liten kostnad installerade vi denna på slangen 10 cm ner slangen från skruvmotorn vilken tar bort damm och att du får bra genomströmning av luft genom pannan när den tänder.
Det är ingen smygreklam, produkten är testad och fungerar , det är en konsument information. Fungerar till det är gjord för, lögner du ger negativ information, du har ingen erfarenhet eller har du provat den.
elvis
Pannrumstomte!
Inlägg: 1110
Blev medlem: ons 20 apr, 2005 22:27
Ort: Alingsås, Västra Götaland

Inlägg av elvis »

uppfinnaren skrev: Det är ingen smygreklam, produkten är testad och fungerar , det är en konsument information. Fungerar till det är gjord för, lögner du ger negativ information, du har ingen erfarenhet eller har du provat den.

Är det jag som ljuger nu ?

Nu får du allt ta och kamma dig och komma till lite självinsikt.

uppfinnaren skrev: Jag fick mer information genom deras återförsäljare hur den skulle användas, för problemen vi hade löste den.
Är inte detta en lögn från din sida ?
Janfire NH / Integral (Nöjd !!!!),12 meter skorsten, insatsslang 110 mm, Betonghus 315 m2, 3 plan á 105m2.
uppfinnaren
Gallringsobjekt
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 08 dec, 2006 13:19
Ort: skåne-Göinge

Inlägg av uppfinnaren »

elvis skrev:
uppfinnaren skrev: Det är ingen smygreklam, produkten är testad och fungerar , det är en konsument information. Fungerar till det är gjord för, lögner du ger negativ information, du har ingen erfarenhet eller har du provat den.

Är det jag som ljuger nu ?

Nu får du allt ta och kamma dig och komma till lite självinsikt.

uppfinnaren skrev: Jag fick mer information genom deras återförsäljare hur den skulle användas, för problemen vi hade löste den.
Är inte detta en lögn från din sida ?

Jag har inte mer att tilläga i denna fråga , har man formulerat sig fel vid något svar någon gång så är det som det är. tack för din medverkan i debatten, är du nöjd då.
Skriv svar