Flex A, ingen ström till externskruv...

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
johannaj
Fröträd
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 05 jul, 2012 18:00

Flex A, ingen ström till externskruv...

Inlägg av johannaj »

Hej på er!

Ja, då var pelletssäsongen igång igen! Som några kanske sett, har jag köpt en ny panna och en Janfire NH, men dessa är ännu inte i drift, utan jag kör min gamla Janfire Flex-A.

Förra säsongen hade jag vid ett par tillfälle problem med att externskruven inte startade, men efter omstart, fungerade allt igen.

Nu har jag fått konstant driftstopp p g a externskruven inte fungerar. Spontant kanske man skulle gissa på stora kondensatorn, som sitter i externskruvens kapsling, men jag har mätt kopplet ut från Flex-A's elektronikbox och när man trycker på knappen "externskruv" (när gröna lampan "startklar" blinkar), ska ju exterskruven gå igång, men det finns ingen spänning ut från elektronikboxen.

Någon som haft detta fel förut? Finns det någon kondensator på Flex-A's elektronikbox som används till externskruven, eller tror ni det är en trasig triac? Vilken är i så fall till externskruven?

Får väl beställa hem lite större lager med elektronik från Elfa...;)

Jag är supertacksam för tips!

Hälsningar

Johanna :D
Den 141004 installerades en begagnad Effecta 220C med Janfire NH, Tigex dragregulator och Mafa Midi förråd. Tidigare TMV Attack 2000 med Janfire Flex-A och Tigex. Värmer totalt 340m2 villa i södra skåne.
Användarens profilbild
johannaj
Fröträd
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 05 jul, 2012 18:00

Re: Flex A, ingen ström till externskruv...

Inlägg av johannaj »

Problemet löst, Triacen var trasig! :D
Den 141004 installerades en begagnad Effecta 220C med Janfire NH, Tigex dragregulator och Mafa Midi förråd. Tidigare TMV Attack 2000 med Janfire Flex-A och Tigex. Värmer totalt 340m2 villa i södra skåne.
Skriv svar