Janfire NH mjukvara?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Användarens profilbild
bluedragon
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 okt, 2005 11:15
Ort: Hägra

Janfire NH mjukvara?

Inlägg av bluedragon »

Halloj,

Har kört Janfire sedan 1998 och bytte upp mig till en Janfire NH 2007.

Tyvärr så har jag haft väldigt dålig respons från min lokala "återförsäljare" så jag har fått skruva och repa själv när den har havererat, har bytt elspiral 4 ggr sedan 2007, Askskrapar motor, inre skruv motorn.

När Asksrapar motorn havererade så fick jag faktiskt besök av en behörig Janfire tekniker 2009 som åkte runt i landet och servade, han passade då på och uppgradera min mjukvara till ver.1.20, men sen har jag fått höra att den resande teknikern inte åker runt längre, och min lokala "återförsäljare" vill bara sälja men inget mer.
Janfire tillverkaren verkar vara stört omöjligt att få svar ifrån, om man ens får kontakt med dom, var lite annat 1998-2005 när man kunde ringa direkt till "ryssen" och få hjälp/tips via telefon ;-)

Så min fråga: Hur uppgraderar jag mjukvaran i min Janfire NH?

Mvh Teddy
Janfire NH 2007
CTC 1100 Komplett
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av Icecap »

Om din ÅF inte vill hjälpa med detta kan det vara dags att kontakta Janfire och meddela detta. Jag känner dom bra nog till att veta att det inte är det nivå de vill ha på deras ÅF och det kan kanske skaka om lite.

Och ja, jag har alla program och sätt att få in det i styrningen på - men allt detta tillhör de-facto Janfire varför jag inte kommer att dela ut någonting alls.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Användarens profilbild
bluedragon
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 okt, 2005 11:15
Ort: Hägra

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av bluedragon »

Tackar för svar, skall sätta lite press på min återförsäljare.
Janfire NH 2007
CTC 1100 Komplett
Användarens profilbild
bluedragon
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 okt, 2005 11:15
Ort: Hägra

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av bluedragon »

Klev in i morse på återförsäljarens kontor, och det blev lite förvånande miner när jag frågade om någon kunde uppgradera mjukvaran på min NH brännare. ÅF grabbarna "trodde" att en kille hade grejer till det men det visste dom inte.
Gick hem och kontaktade Janfire och frågade ifall den här återförsäljaren har fått utbildning och utrustning för att kunna uppgradera mjukvara, men det visste han inte (Göran), han meddelade att ÅF kan kontakta Janfire så får ÅF tillgång till det som behövs för att uppgradera mjukvaran.

Då dök problem nr:2 upp…..har jag rätt Elektronik Box så det är någon idé att ens försöka uppgradera?

Jag har då den som kallas Elektronik Box NH version 1.2 och då trodde inte Göran att jag kan få den senaste mjukvaran, utan jag måste köpa Elektronik Box NH 1.24 (3299kr) samt tillhörande adapterkablage för 755kr = 4054kr

Då ställer man sig självklart den uppenbara frågan, är det värt 4054kr för att kunna få den senaste mjukvaran??
Janfire NH 2007
CTC 1100 Komplett
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av Icecap »

Frågorna är väl:
* Har du problem med det nuvarande?
* Om inte, vad vill du uppnå/vinna?
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Användarens profilbild
bluedragon
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 okt, 2005 11:15
Ort: Hägra

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av bluedragon »

Har haft problem vid startsekvensen men nu visade det sig vara Tempgivare/Flamvakt som strulade.
Jag har version 1.20 i min Elektronik Box, frågan är ju då om det finns någon nyare uppgradering?
Janfire NH 2007
CTC 1100 Komplett
Icecap
Pannrumsfanatiker!!!!
Inlägg: 5893
Blev medlem: tor 26 jan, 2006 23:20
Ort: Värmland

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av Icecap »

Visst finns det nyare.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
Användarens profilbild
bluedragon
Ungskog
Inlägg: 16
Blev medlem: lör 15 okt, 2005 11:15
Ort: Hägra

Re: Janfire NH mjukvara?

Inlägg av bluedragon »

Ok, fick tag i ÅF och deras Janfire tekniker, han kunde inte något om uppgradering av mjukvara så han bad mig om hjälp :D , klart man ställer upp. Kanske kan konsulta som Janfire uppgraderare framöver :lol:
Janfire NH 2007
CTC 1100 Komplett
Skriv svar