janfire flex-a 4A säkring hjälp!

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Sephias
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 04 feb, 2014 14:13

janfire flex-a 4A säkring hjälp!

Inlägg av Sephias »

Hallå där! :) jag har lite trubbel med en av säkringarna på min janfire flex-a (blå). 4A säkringen går hela tiden men kan inte påstå att jag tycker att skruven går trögt eller så, och säkringen känns paj när man återställer den, ibland vill den inte återställas alls, även med strömmen bruten. Så jag tänkte att säkringen kanske är slut. MEN kan inte hitta säkringen hos någon återförsäljare... hittar bara 6a säkringen. Någon som vet vart jag kan hitta den? Eller kan jag trycka i en 6A? Dum ide kanske. :) tack på förhand! Mvh
Janfire flex-a
Janfirepanna.
Hemmabyggt externförråd, 3.7ton
Tegelvilla, 2plan, källarvåning.
Vidamic
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 24 mar, 2011 08:52
Ort: Stavreviken

Re: janfire flex-a 4a säkring hjälp!

Inlägg av Vidamic »

Tjena jag är ny här på forumet men kolla om denna kan passa, annars vet de säkert ifall du kan ersätta din 4A med denna 6A.
http://www.eldkraft.se/produkt/automatskring-6a1229

Direktcitering borttagen. / Roli moderator
Sephias
Frö
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 04 feb, 2014 14:13

Re: janfire flex-a 4a säkring hjälp!

Inlägg av Sephias »

Tack för svaret :) Jag har beställt just en sådan. Den passar nog men det är som sagt fel ampere :S Det konstiga är att inga åteförsäljare har den, och en service kille som jag ringde sa "Va? Det sitter väl inte två säkringar på den.. Det skall bara vara en" Så man undrar ju lite va det är för hemmabygge jag har i källaren.. :P Men det ser helt legit ut så.. Jag kommer trycka i 6A'n när jag får hem den och testa.. Värsta som kan hända är väl att motorn havererar om det blir nått knas, men vetefasen vad jag ska göra annars. :)
Janfire flex-a
Janfirepanna.
Hemmabyggt externförråd, 3.7ton
Tegelvilla, 2plan, källarvåning.
Vidamic
Späd planta
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 24 mar, 2011 08:52
Ort: Stavreviken

Re: janfire flex-a 4a säkring hjälp!

Inlägg av Vidamic »

Det borde funka fint, det ser ut att sitta en säkring under den blanka plåten med men det är inte en automatsäkring. Håller tummarna för dig.

Använd inte citera-knappen vid svar rakt under det inlägg som avses. Forumet blir då både svårläst och oöverskådlig (det finns en svara-knapp :wink: ). Direktciteringen borttagen. / Roli moderator
Skriv svar