Hur tar man ut kretskortet? (flex-a)

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Charlie
Stor entusiast!
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 23 nov, 2004 12:12
Ort: Stockholm

Hur tar man ut kretskortet? (flex-a)

Inlägg av Charlie »

Nu har jag fått hem komponenterna. Innan jag börjar skruva i brännaren tänkte jag kolla med er om det finns nåt särskilt knep eller annat att tänka på för att få ut kretskortet och, förhoppningsvis, få tillbaka det igen?
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
AndersAA
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 06 dec, 2013 10:19

Re: Hur tar man ut kretskortet? (flex-a)

Inlägg av AndersAA »

Det viktiga är att snäppa loss hela kontakterna 3st ur boxen. Alltså ska du inte lossa kablarna ur plinten. Sen är det bara att skruva loss den.
Atmos panna d21p/P21 installerad 2016.100mm insatsslang ca 8m. Lambdastyrd Janfire flex A2. Bergvärme och hemmabyggd ispinne vp luft vatten. Pellets vid kallt väder. 10m2 solpaneler installerade 1989, fungerar bra än.
Charlie
Stor entusiast!
Inlägg: 151
Blev medlem: tis 23 nov, 2004 12:12
Ort: Stockholm

Re: Hur tar man ut kretskortet? (flex-a)

Inlägg av Charlie »

Hm, det lät ju enklet, men jag kan inte hitta några spärrar att lossa på, är det bara att dra loss plintarna?
Min flex-a är ganska precis tio år gammal, har det funnits versioner utan plintar med snäppfästen?
Janfire Flex-a i CTC1100 Family 25
AndersAA
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 06 dec, 2013 10:19

Re: Hur tar man ut kretskortet? (flex-a)

Inlägg av AndersAA »

Jag brukar använda en skruvmejsel att bända med, inga spärrar finns utan det är bara friktion.
Atmos panna d21p/P21 installerad 2016.100mm insatsslang ca 8m. Lambdastyrd Janfire flex A2. Bergvärme och hemmabyggd ispinne vp luft vatten. Pellets vid kallt väder. 10m2 solpaneler installerade 1989, fungerar bra än.
Skriv svar