Brännaren startar inte.

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Svartnorabon
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 16 jan, 2013 20:26
Ort: Höga-kusten

Brännaren startar inte.

Inlägg av Svartnorabon »

Tjena.

Då fick man problem i januari såklart.

I torsdagsmorse gick jag ner i pannrummet och brännaren hade stannat pga slut på pellets, fyllde på och skulle starta upp men inget händer förutom att dioden startklar slocknar. Har gjort den strömlös först så den är "nollad" från larm.

Har mätt upp fläkten och den får bara ca30 volt fasten den ska gå full fart en stund i startsekvensen.

(Mätar jag mot jordkabeln får jag bara 10v lustigt nog?)

Förslag på fel tas tacksamt emot.
FRS05
Energiprofet!
Inlägg: 595
Blev medlem: mån 21 nov, 2011 17:08
Ort: Halmstad

Re: Brännaren startar inte.

Inlägg av FRS05 »

Har du kört skruven så den är full med pellets igen?
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
Svartnorabon
Frö
Inlägg: 4
Blev medlem: ons 16 jan, 2013 20:26
Ort: Höga-kusten

Re: Brännaren startar inte.

Inlägg av Svartnorabon »

Jajjemän.

Startsekvensen går inte igång, allt funkar i övrigt, matarskruv och dosering. men när jag vrider över den från noll till effektläge 3 så ska den ju börja med att vädra ur pannan med fläkten och det gör den inte.

Skulle gissa att det är samma fel som blev på den förra, att styrningen till fläkten lagt av.

Man blir nöjd på sig själv när man hittar gamla styrboxen på hyllan som man "skulle" skicka på rep så man hade en i reserv. :roll:
AndersAA
Lärjunge!
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 06 dec, 2013 10:19

Re: Brännaren startar inte.

Inlägg av AndersAA »

Om du ska köpa ny box så överväg om du inte ska ta den nya A2 boxen. Bättre funktioner samt verkar som den är mer hållbar.
Atmos panna d21p/P21 installerad 2016.100mm insatsslang ca 8m. Lambdastyrd Janfire flex A2. Bergvärme och hemmabyggd ispinne vp luft vatten. Pellets vid kallt väder. 10m2 solpaneler installerade 1989, fungerar bra än.
Skriv svar