Pinout på NH modykit med larmutgång?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
Psycho Dave
Lärjunge!
Inlägg: 289
Blev medlem: sön 14 dec, 2008 01:13
Ort: Norderåsen (Jämtland)

Pinout på NH modykit med larmutgång?

Inlägg av Psycho Dave »

Hallå.

Gick och köpte mig en begagnad Janfire Integral för kaffepengar så nu vill man ju utnyttja den till max.

Brännaren har nya elektronikboxen med version 2.11 på programvaran så jag vill kunna utnyttja mody och larmutgång. Jag tycker att Janfire har bra priser på reservdelar tills det kommer till tillbehör som modykitet och den potentialfria utgången. Att koppla in en D-sub kontakt med en PT100 för mody är ju inga problem, för larmutgången så borde en optokopplare till en Arduino fungera bra.

Men så till mina funderingar, någon som vet och kan dela med sig av följande.

På vilka pinnar i D-sub kontakten sitter PT100 givarna för pannan och utetemp? Tänkte att man kan iallafall sätta det på samma som original även fast jag gör det själv.

Den andra funderingen är vilka pinnar på den 10 poliga kontakten på boxen som används för larmutgång. Detta kan man ju alltid mäta fram men det är ju lättare om man kan gena.
Janfire NH (Integral) monterad i en Focus PE-20 snart ersatt av Janfire Integral med KW Z 150 dragbegränsare.
Järnvägsstation på 2½ våning plus källare, 210 kvm boarea + 120 kvm biarea byggt ca 1910.
Psycho Dave
Lärjunge!
Inlägg: 289
Blev medlem: sön 14 dec, 2008 01:13
Ort: Norderåsen (Jämtland)

Re: Pinout på NH modykit med larmutgång?

Inlägg av Psycho Dave »

Svarar delvis mig själv.

Har kommit fram till följande på den 10 pinnade CN2.

1 GND
2
3 -9V
4
5 +5V
6 +5V
7 GND
8
9 +9V vid drift, -9V vid larm
10

Om du inte kan något om elektronik och inte vet att man måste göra en potentialfri inkoppling av ev larmslinga så lyd mitt råd att ge fan i denna kontakt.

Men ingen som vet vilka pinnar i D-sub kontakten som PT100 givarna för pannan och utetemp sitter? Jag pratar inte om CN7 och CN8 utan bara original stiftning i D-subben.
Janfire NH (Integral) monterad i en Focus PE-20 snart ersatt av Janfire Integral med KW Z 150 dragbegränsare.
Järnvägsstation på 2½ våning plus källare, 210 kvm boarea + 120 kvm biarea byggt ca 1910.
Skriv svar