Står i valet och kvalet på brännare. Jag har en Nibe city vx -96 som skall få en pelletsbrännare. Valet står mellan Viking bio och Pellex. Priset skilljer sig väldigt lite så det är inte det avgörande. Det finns två firmor här som säljer vardera märket, båda verkar vara duktiga på sin sak och säger att just deras brännare fungerar bäst i pannan. Det skall bli affär av inom ett par veckor så det är dags att bestämma sig nu.
Vad har ni för åsikter om dessa två alternativ.
Sören
Viking Bio VS PellX ??
Just förstår att de bägge fungera bra brännare.
De är tillverka i Skåne. jag har själv Vikingbio och min brosan har PellX.
PellX finns att köpa till en sådan 6 år trygghetsförsäkring (pris?),
medan Vikingbio har ingen fast har fabriksgaranti iaf.
Kanske kan fråga är:
Finns de reservdelar framöver 5 år? (Svar Ja från Värmebaron som jag hade frågat, men PellX? Men vem vet !!!
Vad är billig och dyr tändelement resp. varmluft eventuell vad kostar att jämförelse och så när det skulle händer gå sönder?
Annars få välja vilka av favorit färg som gul Lamborghiki eller vit som svenssonbil
De är tillverka i Skåne. jag har själv Vikingbio och min brosan har PellX.
PellX finns att köpa till en sådan 6 år trygghetsförsäkring (pris?),
medan Vikingbio har ingen fast har fabriksgaranti iaf.
Kanske kan fråga är:
Finns de reservdelar framöver 5 år? (Svar Ja från Värmebaron som jag hade frågat, men PellX? Men vem vet !!!
Vad är billig och dyr tändelement resp. varmluft eventuell vad kostar att jämförelse och så när det skulle händer gå sönder?
Annars få välja vilka av favorit färg som gul Lamborghiki eller vit som svenssonbil

CTC 1100 -97 + köpte beg. VB-brännaren årsm -07
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star
Siemens RVP200
Mini Mafa
Tigex 25.
-----------------------------------------------
Haft ägt VB Star + Viking bio under 2004-2010 nöjd, såld hus.
Märks stor skillnad CTC 1100 e bättre än Star