Problem med kretskort?

Övrig diskussion i de allmänna forumen.
Skriv svar
snokez
Stor entusiast!
Kontakt:

Problem med kretskort?

Inlägg av snokez »

Problemen avlöser varandra för mig. :?
Normalt sett så brukar jag bli irriterad å det värre när saker strular för mycket, men pelletspannan kastar man inte ut hur som helst.

Nu är ju Biomaticen så lätt att skruva och serva så än så länge har det varit mycket lätt att fixa till den.
Dessutom finns det flera som eldat längre än jag med sina Biomatic och inte haft ett enda problem, så jag har nog mest otur vad det verkar...

Nu till problemet. Hade problem med att tempen hoppade vilt fram och tillbaka. Bytte tempsensor och allt verkade funka bra sen.
Sen slutade diff tank att fungera. Gjorde en fabriks återställning så fungerade det igen.

Nu hoppar tempen om jag tex. varit inne i service menyn. Bläddrar jag igenom menyn, hela varvet med höger pil så slutar det
tillfälligt och rätt temp visas igen. :roll:

Det är bara att titta på den blå tempgrafen så ser man att det inte står rätt till med 18 gr. temp diff.

Är det kretskortet som börjar ge sig? I så fall, kan man byta till ett modernare kretskort?
Uppgradera till lamdastyrning eller nån annan bra funktion som man inte har idag?

Bild
Biomatic 20+ -07, MAFA-midi. 100+125 m2. Tegel. Fönster: 2&3-glas Byggår: 1965 Haninge.
Förbrukningen mäts och loggas med Pelletslogger Pro. Säck.
2008 Agrol. 2009 Neova. 2010 Naturkraft. 2011 StoraEnso. 2012 Laxå. 2013 Neova. 2014 Vida. 2015 HMAB.
André
King Pinne!!!!!
Kontakt:

Inlägg av André »

Om det är kretskortet som börjar ge upp blir det ju byte o det kostar ca 2000:-, Men de är tidigt kan ja tycka..

Det är samma kretskort till alla biomatic/bionet nu o du får inga nya funktioner utan allt är exakt som nu, Skulle varit fint om de gått komplettera med lambda :wink:
Thermia Bequem 15D, Nibe alpha keram, Borö 500/110 L Acktank, Laddomat 10 (tidigare 2 st Biona o 1 st Janfire) 13,5 m3 bulkförråd
Skriv svar