Hej
1996 köpte vi en Viessmann Vitocell VLB18 VLA 18 oljepanna som var då en utgående modell som er agent i Stockholmsområdet berättade för oss.
Pannan har fungerat bra sedan dess, men med dagens oljepriser letar vi efter alternativa lösningar. Finns det en pelletsbrännare som fungerar ihop med pannan?
Tacksam för er hjälp.
Pelletsbrännare för Viessmann Vitocell oljepanna?
Hej Petersen
Jag vet inte riktigt vad Vitocell är för panna, jag trodde att det var en varmvattenberedare ifrån Viessmann.
Jag har själv en Viessmann Vitorond 200 18Kw, med en vitocell 300 beredare som jag skulle vilja sätta en pelletsbrännare på, och om dom uppgifter jag har fått stämmer så skall det fungera med en Blue-Flame brännare. Så om din panna är liknande min så kanske den även passar till din.
Hälsningar
Åke
Jag vet inte riktigt vad Vitocell är för panna, jag trodde att det var en varmvattenberedare ifrån Viessmann.
Jag har själv en Viessmann Vitorond 200 18Kw, med en vitocell 300 beredare som jag skulle vilja sätta en pelletsbrännare på, och om dom uppgifter jag har fått stämmer så skall det fungera med en Blue-Flame brännare. Så om din panna är liknande min så kanske den även passar till din.
Hälsningar
Åke