Jag har en brännare EcoTec BL20
Vid 2 tillfällen har optogivarna smält och nu senast även vingarna helt deformerade. Vad kan detta bero på? Jag törs inte längre ha panna på.
Någon som har en idé var felet kan vara?
Hjälp stort problem med EcoTec BL20
-
- Frö
Re: Hjälp stort problem med EcoTec BL20
Hej!
Hade en A3 tidigare som när slussvingarna började bli dåliga blev mkt varm i matingsröret vilket fick till följd att bakbrandsskyddet löste. Vet inte om detta kan vara felet som du har dock på din brännare. Gummit som sitter på röret vid optovakten, är det helt och sluter tätt ordentligt?
Hade en A3 tidigare som när slussvingarna började bli dåliga blev mkt varm i matingsröret vilket fick till följd att bakbrandsskyddet löste. Vet inte om detta kan vara felet som du har dock på din brännare. Gummit som sitter på röret vid optovakten, är det helt och sluter tätt ordentligt?
Ecotec Bioline 20 -10, Thermia Biomatic -01 , TAC shuntstyrning, dragbegränsare KW Z 150.
Re: Hjälp stort problem med EcoTec BL20
Mina återkommande problem med optovakter och skussvingar upphörde när jag äntligen begrep att det lilla röret som går från fläktlådan och snett ner till interskruven måste vara rensat. När det blir täppt trycker primär och sekundärluften rökgserna bakåt och optovakterna blir kladdiga liksom slussvingarna. Så länge röret är rent funkar det som det ska.
Dessvärre är det svårt att komma åt att rensa det.
Dessvärre är det svårt att komma åt att rensa det.