Hej!
Har en A4-brännare från 2006 och är lite intresserad av att plugga in en lambdasond till den. Men är det någon som gjort detta och fått det att fungera bra? Är det värt pengarna? Styr brännaren sig själv med hjälp av sonden eller är det fortfarande en massa inställningar som ska göras?
Sen till nästa fråga; var ska sonden sitta? har motdragslucka på rökröret från pannan till skorstenen och precis jämte den sitter en plugg som ser ut som en lämplig placering men vet som sagt inte om det funkar att ha den där? Kolla bilden.....
Kan tillägga att jag har en Nibe Pellux panna och hela systemet är sedan 2006
Mvh
Anders
Någon med erfarenheter kring Lambdastyrning?
Re: Någon med erfarenheter kring Lambdastyrning?
Jag har ingen erfarenhet från styrning av en A4 men lambdastyrningen kan jag!
Det kommer inte att fungera att ha dragbegränsaren så nära lambdasonden! Det kommer att finnas virvlande friskluft som ställer till det relält!
Min sond sitter på samma renslucka som din dragbegränsare sitter på och min dragbegränsare sitter då på sidan av rökröret nästan inne vid skorstenen, alltså ung. 35 cm efter och även det är en tveksam placering.
Men resten kan jag inte hjälpa dig med.
Det kommer inte att fungera att ha dragbegränsaren så nära lambdasonden! Det kommer att finnas virvlande friskluft som ställer till det relält!
Min sond sitter på samma renslucka som din dragbegränsare sitter på och min dragbegränsare sitter då på sidan av rökröret nästan inne vid skorstenen, alltså ung. 35 cm efter och även det är en tveksam placering.
Men resten kan jag inte hjälpa dig med.
Janfire NH, CTC 265B '72, K-Silo, KW SID012 dragbeg.
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!
143m² (2 plan) + 71m² 1939, 20°C.
Var med i utv. av styrningen till Janfire NH brännaren.
Är inte PK!