Är i desperat behov utav hjälp!
Har en JanFire Flex-a som stannar heeela tiden. Den larmar då om Flamvakt.
Vi hade samma problem i våras, sen helt plötsligt gick den igång och har gått hela sommaren utan problem.
Sedan en månad tillbaka står den dock helt stilla. Den startar upp och tänder bra, sen går den i allt ifrån 20 minuter till tre dagar. Vanligtvis stannar den inom en timme.
Tittar man då i brännkoppen ligger det bra med pellets, några få är svedda i ena kanten.
En gång när jag tittade direkt efter den stannat var det bara fin fin glöd i koppen och 3-4st obrända ovanpå.
Har problem med att det inte finns ngn riktig Janfire tekniker i området. Han som installerat den (nu pensonerad) har jag varit i kontakt med. Han har dock ingen anning och jag har fått hjälp av våra lokal
VVSare (som dock ej jobbar med just janfire). Vi har bytt tändsprial, flamvakt, provat alla lägen, monterat draglucka och rengjort hela maskinen invändigt. Men den stannade ändå likadant efter allt detta.
Gogglar jag på problemet har jag hittat flera forum trådar om personer med liknande problem, dock finns det alldrig nån lösning

Fråga mig inte vilken panna jag har, står absolut inget på den! det ända jag kan säga är att det är en grå panna för olja och ved, ombyggd till pellets/ved.
Kör med killeberg pellets.
Alla tips uppskattas!
Nu börjar det bli kallt som f*n inne och veden är slut