Snart så!

Skriv svar
xdigger
Pannrumsnisse!

Snart så!

Inlägg av xdigger »

Nu har jag rensat upp tomten på årets ved och gett bort den till en kompis. Nu ska jag elda upp den ved som är kvar samt såga och elda upp "lite" pall. I höst ska jag börja köra pellets. Stora anledningen till detta är att jag blivit solo och inte kommer orka hålla på med ved samt att jag inte har tid att elda, så det kommer bli mycket behagligt! :)

Mvh Kim
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Eldvin
Pannrumstomte!

Re: Snart så!

Inlägg av Eldvin »

De är ju nu du kan passa på att fixa med veden,ta dig en pilsner mellan varven.Sitta i pannrummet med en god tobak i pipan och filosofera . :D
rod02
Pannrumshärskare!

Inlägg av rod02 »

Jag hade inte släppt veden helt. Utan eldat ved då det går.
Egor duplomat D1F 1978 Pellx 2001 7.0 Tigex25 Bulkföråd Termomatic ERA
xdigger
Pannrumsnisse!

Inlägg av xdigger »

Eldvin: Joo, så är det kanske, men jag tyckte det var så trevligt att bara behöva göra lite underhåll varannan vecka och resten av tiden pilla mig i naveln med en bärs i handen.. :) Allvarligt, jag har varit nära att gå in i väggen.. Grannarna blänger snett på min tomt med all ved, pall och annan skit så nu håller jag på och städar upp och försöker få lite skapligt både på tomten och i huset, så jag beslutade att jag inte orkade hålla på. Rod02: DOCK, sitter min gamla trogna V25.a kvar och jag kan när som helst slänga in ett par vedklabbar om jag vill.. :) Så jag har inte helt släppt veden, bara att jag inte mäktar med jobbet just nu.

Mvh Kim
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
FRS05
Energiprofet!

Inlägg av FRS05 »

Vad blir det för utrustning du ska elda pellets med då?
Ulmapannan
Ulma 2000 TCA
Dragbegränsare
Mafa Midi
140m2 + 90m2, 1909, 22grader
xdigger
Pannrumsnisse!

Inlägg av xdigger »

Kommer köra min ecotec a3 i min v25.a och eventuellt kan det bli ett byte till en A4.a om grannen sätter in bergvärme. :)
Skriv svar