Egor/CTC V25, packning till elpatroner.

Skriv svar
xdigger
Pannrumsnisse!

Egor/CTC V25, packning till elpatroner.

Inlägg av xdigger »

Tjena!
Har ett litet bekymmer, behöver ha packningar till elpatronerna till min Egor V25.
Elpatronerna är såna med trekantsfläns och på bilder på nätet ser det ut att vara o-ringar, är det någon som kan måtten på dom, tänkte försöka lösa detta under morgondagen.

Mvh Kim
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Vednisse
Pannrumsnisse!

Re: Egor/CTC V25, packning till elpatroner.

Inlägg av Vednisse »

CTC/Bentone skickade en ny gratis till mig, en 12år gammal Vemax (bra service). Samma panna men utan beredare, hade ingen patron bara ett täcklock då det var en ren vedpanna.

Har du diametern på dem så kan du ta i rejält på tjockleken, så länge innerdiameter inte ställer till problem om du ska trä dem på patronerna.

/Vednisse
TMV ALPHA, Bionordic B16GL (special limited edition), Styrning M3 SMART, Modulerande effekt (PID), Tryckluftsrensning, Hemmabyggd doserskruv, PLC-styrd externmatning, Värmer tegelhus -64 på ca:168kvm, 7,5m insatsrör 100mm, KW150 dragbegränsare.
xdigger
Pannrumsnisse!

Re: Egor/CTC V25, packning till elpatroner.

Inlägg av xdigger »

Hehe, låter som bra service!

Tror inte att dom skickar nya till mig då denna panna är 31år gammal och tredje huset som den sitter i.. 8)

Det har du ju rätt i. Tar nog med en av elpatronerna imorrn till momentum och hämtar nya o-ringar, ska bara kolla så inte ahlsells råkar ha dom hemma först!

Jag har retat mig länge på detta läckage så jag tänkte ta tag i det, det sket sig bokstavligen. ;) Nu kan jag inte elda varmvatten ikväll, skulle behövt duscha, har gjutit en platta så jag är helt nerlusad med cement. ;)

Mvh Kim
Stenhus från -58, Thermia Biomatic -03, Ecotec Bioline 20 -05, Thermomatic EC Home, EVR-C. Egensotare.
Skriv svar