Jag kör idag med en plasttunna som pelletsförråd, med skruven inskjuten från ett hål i sidan, dvs skruven får aldrig upp 1/4 av pelletsen i tunnan, och det närmare botten är hu huvdsakligen spån och skit, eftersom förra husägaren haft såhär nu i flera år.
Nu har jag tänkt bygga ett litet förråd eftersom jag harendel spånskivor till övers, och där vill jag ha lit tips. Eftersom jag framöver även avser köpa pellets på småsäck så ska det inte bli ett pelletsförråd, men bra om de ändå kanske rymmer en kubik och är självtömmande.
Jag har gott om plats i källaren, men vill inte behöva fylla på säckar så ofta som idag. (det ryms bara 5 säckar efter peleltsnivån sjunkit ner till skruvens mynning.)
Någon som har en bra ritning man kan gå efter? Har annars pillat med lite 3d ritning så själva boxen ska inte vara några problem, men att gå efter ritning förenklar ju alltid.
Men till min stora fråga som nästan är fokus här är hur ni löst öppningen för skruven, och det är en janfireskruv jag har om det förändrar förutsättningarna.
När jag fått ner nivån idag så i tunnan så ser jag att det sitter som en hylsa längst ner på skruven, ca 3-4dm lång. Antar att denna ska sitta kvar? kanske sitter nån lagring eller liknande där.
Hur har ni löst detta?
Tar gärna tips nu efter vägen

/Björn