Hej!
Vi installerade ett nytt värmesystem i höstas med en Värmebaronen CU samt PellasX Mini brännare på 26 kW. Vi har nu stött på ett problem som jag undrar om någon här kanske kan hjälpa oss med?
Vår styrenhet meddelade att pelletsen var på väg att ta slut trots att det fanns cirka 1 ton kvar i pelletsbingen. Jag gick då in och matade in att vi fyllt på säcken till 100%.
Det som sedan hände var att den inte kunde kalibrera in den nya nivån. Det enda som hände var att det blinkade "cal" i menyn. Effekten blev att pelletssäcken försökte blåsa upp sig trots att den var halvfull. Eftersom vi inte ville riskera att luftkuddarna skulle gå sönder stängde vi av pannan.
Jag undrar om någon här stött på något liknande och har något tips?
Tack på förhand!
/Sven-Olof
PellasX S Styrenhet R. Control EM890
PellasX S Styrenhet R. Control EM890
Panna: Värmebaronen Pellmax CU. Pelletsbrännare: PellasX Mini26 kW. Styrenhet: R. Control EM890. Pelletsförråd: PelliStore PCS 2 ton.
Re: PellasX S Styrenhet R. Control EM890
Du är nog den första som har en PellasX så ingen som vet.
Ju mer finesser av den typen ju fler problem blir det väl att hålla reda på
Ju mer finesser av den typen ju fler problem blir det väl att hålla reda på
CTC Easyflex med Bionordic B16 S brännare. 110 mm insatsrör, 7,2 m. KW SID 012 i sotluckan.
Re: PellasX S Styrenhet R. Control EM890
Finns väl en risk för det ja...
Panna: Värmebaronen Pellmax CU. Pelletsbrännare: PellasX Mini26 kW. Styrenhet: R. Control EM890. Pelletsförråd: PelliStore PCS 2 ton.