Mitt första inlägg kommer med rop på hjälp, helt novis men måste nu lära mig det här. Hoppas någon har tid

Kom hem och gick igenom ett "kit" jag köpte bestående av en Ecotec A4/Bioline 20, skruv och veckoförråd på blocket. Vi tänkte borra bergvärme men insåg att pengarna inte räckte till i dagsläget. (Även om det är snabbt återbetalat så är det ju pengar som ska finnas och iom. att vi köpte huset i år är vi redan högt belånade)
Insåg dock att köra värmen på elpatron med stöd av ved då och då i vinter inte var lönsamt om man fick tag i en vettig pelletsbrännare billigt. Oljetanken tog vi bort iom att oljan är dyrare än el och ändå var tom.
Slut på historien trodde jag hade hittat det perfekta kitet i och med att det här var ett komplett kit där "bara inkommande elkabel var klippt", tyvärr nu när jag kom hem så inser jag att kabeln till driftstermostaten är klippt och såvitt jag kan tolka inkopplingsmanualen så ska det vara en termostat som hör till styrboxen.
Nåväl borde kanske prutat men nu är jag hemma och orkar inte bråka. Jag tror inte jag betalat överpris iom. att den var nyservad med nya optovakter m.m.
Hursom nu har jag några frågor som jag hoppas få lite tips och råd med då jag måste försöka göra det mesta själv:
1. Någon som kan hjälpa mig att hitta rätt Driftstermostat? Såvitt jag kan läsa så verkar det bara vara en "vanlig" tempgivare och ingen termostat egentligen? Jag hittar ju den här som jag misstänker är den jag saknar? http://www.lohr.se/reservdelar-pelletsb ... l-3m-kabel Finns det billigare någonstans eller är det något som jag skulle kunna återanvända befintlig? Vi har ju en driftstermostat i pannan redan från oljebrännaren så finns en givare jag kan mäta upp om jag bara visste vad för värden som 3006 vill ha i sin tempgivare.
2. Maxtermostat/säkerhetstermostat. Det finns en redan monterat i pannan, den borde gå att återanvända hoppas jag. Vad är det för typ av koppling som maxtermostaten vill ha? Är det en brytande koppling som bryter när termostaten löser ut eller tvärtom?
3. Finns det någon/några här som har monterat en dylik brännare i en CTC 171 som vi har ? Hur har ni löst anslutningen? Någon som kan komma med tips/idéer eller foton? Gissar att lättast är att ta bort luckan och montera plåten istället där? även om jag gärna skulle vilja kunna elda med ved och därmed ha draglucka kvar med möjlighet att plugga brännarhålet (lite som gamla oljebrännaren var)
I hopp om svar

/Förvirrad