Viking bio helt död!

Skriv svar
Miki_s
Fröträd

Viking bio helt död!

Inlägg av Miki_s »

Höll på och försökte justera in min brännare igår kväll som ni kan läsa lite mer om i denna tråden:

http://www.pellets.info/viewtopic.php?f ... 09#p155609

Problemet var att jag glömde panntermostaten på Max innan jag gick och la mig. Men styr temperaturen egentligen genom brännare med den orange sladden. Imorse märkte jag att brännare vart helt död. Ingen lampa lyste. Men pannan hade ström som vanligt. Kan det vara så att temperaturbegränsaren på fallröret slagit ifrån? Eller att någon säkring är död. Vart sitter dessa säkringar isf?

Panna CTC 1100
Brännare värmebaronen Viking bio

Tacksam för alla tips!
Miki_s
Fröträd

Re: Viking bio helt död!

Inlägg av Miki_s »

Har vart och kollat temperaturbegränsaren hemma nu men det vart tyvärr inte den vad jag kan se. Finns inte några synliga säkringar på brännare heller?
micke_932
Pannrumshärskare!

Inlägg av micke_932 »

Överhettningsskydd (inklusive dom i fallröret), du lär väl ha en i pannan också måste i stort sett alltid återställas manuellt (man trycker in någon lite knapp på termostaten).
En Roslagsbrännare och en Nibe City, finns placerad i län N (Halmstad)
brännaren går året runt sedan 2006, har bara bytt tändelement 3 gånger 2011, 2015 och 2019, allt annat är originaldelar.
OPEC
Lärjunge!
Kontakt:

Inlägg av OPEC »

Hej,
På min CTC1100 så sitter det en automatsäkring på fronten för det elektriska, en svart pinne man kan trycka in om den löst ut.
Denna sitter uppe till höger på frontpanelen.
Bredvid denna sitter det en svart knopp som du kan skruva bort. Det är en täcklock för övertemp säkringen.
Samma med denna, tryck in pinnen om den löst ut.
CTC 1100, VIKING BIO, MAFA-MINI, Tigex25
Skriv svar