Hej
Jag har fått ett problem med min Värmebaronen. När jag startar så matas start dosen med pellets och brännaren tänder men efter ca tio stannar den med larmet misslyckad start. Under denna period har inte brännaren fått mer pellets. Fläkten går och ändrar hastighet under tid. Och vi start dosen så lyser relä dioden men ingen mer gång. Någon som vet vad detta kan bero på?
Problem med matning av pellets
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Re: Problem med matning av pellets
När brännaren tänt startdosen, indikerar den gula lysdioden låga?
Ingen indikering = förmodligen flamvakten. Belys flamvakten med en lampa. Då ska lysdioden tändas. Kontrollera att kablarna sitter fast i plinten på kretskortet. Ohm-mät flamvakten med ett universalinstrument.
Låga indikeras = Sannolikt processorn.
Ingen indikering = förmodligen flamvakten. Belys flamvakten med en lampa. Då ska lysdioden tändas. Kontrollera att kablarna sitter fast i plinten på kretskortet. Ohm-mät flamvakten med ett universalinstrument.
Låga indikeras = Sannolikt processorn.
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Värmer 240m²(2pl) + 90 m² källare
Hej
Efter startdosen så blinkar låga ej fast sken. om jag belyser flamvakten så ändras den till fast sken och matar då pellets om jag sätter tillbaka flamvakten tar det 15 sek och lysdioden för låga börjar blinka igen och slutar matar pellets.
Efter startdosen så blinkar låga ej fast sken. om jag belyser flamvakten så ändras den till fast sken och matar då pellets om jag sätter tillbaka flamvakten tar det 15 sek och lysdioden för låga börjar blinka igen och slutar matar pellets.
-
- Pannrumsfanatiker!!!!
Om du tittar in i hålet där flamvakten satt, ser du elden klart eller är hålet i gaveln delvis igensatt?
Optiburn -22, Värmebaronen Combimax 2000 UB -94, Ulma doserskruv, ack Thermia SA500B, Thermomatic CBJ, 3 ton bulkförråd
Tack för hjälpen! Hålet var delvis igensatt fixade det och det löste problemet.
Ännu en gång, tack för hjälpen
Ännu en gång, tack för hjälpen