Inställningen av brännaren överlåter jag till andra eftersom jag inte kan PX21an.
Pannan är jag dock välbekant med och även shuntautomatiken. (Hade du bott i närheten hade jag gladeligen kommit över och hjälpt dig felsöka automatiken mot att jag fick mäta upp dina givare för det är exakt de givarna som jag saknar specen på för att få igång min automatik utan mellanreläer
När det gäller styrning av framledningstemperatur har du en CTC-Matic EW-1 monterad i pannan. Just nu är den avstängd vilket syns på två sätt, dels ser det ut som finsäkringen är borttagen dels är pannan manuellt shuntad till läge ett. När automatiken är igång ska handvredet stå i Autoläget.
Shuntautomatiken justerar automatiskt framledningstemperatur beroende på hur kallt det är ute (och hur mycket värme som försvinner på vägen), i manuellt läge shuntas ut lika mycket värme hela tiden, oavsett om den går åt eller inte. I det läget får du större värmeförluster i systemet, dels om du har manuella vred och inte termostater på elementen dels för att elementrören går oisolerade runt om i huset.
Tyvärr finns en stor risk att din shuntmotor är trasig eftersom det ser ut som att säkringen saknas i automatiken och det är ett vanligt fel på dessa gamla automatiker att shuntmotorn (eller membranet i denna) ger upp.
Manual till shuntautomatiken finns här:
http://www.ctclampo.fi/files/pd_old/CTC_Matic-EW-1.pdf
Försök hitta en säkringshållare till ctc-maticen och ploppa i en 250mA finsäkring, ställ sedan CTC-maticen i läge vinter och handvredet i läge auto. Se sen om om ctc-maticen hoppar igång och reglerar framledningstermperatur eller om säkringen går direkt. (Du bör kunna höra det analoga tiduret gå när ctcmaticen är igång)