Jag är relativt ny med pellets och allt vad det innebär. Vi har bott i nuvarande hus sedan 1,5 år tillbaka och vi kör vidare med den värmeanläggning som fanns vid köp. Själva pannan är ca 4 är gammal. Kopplad till en Px21 brännare från 2007.allt har funkat bra. De driftstopp vi har haft en handfull gånger HaR berott på att jag missat att fylla på med pellets. Vi använder samma leverantör av pellets som förra husägaren. 8mm från bioenergi.
Sedan ca 3 veckor tillbaka har brännaren lyst rött och stannat kanske 8-10ggr. Pellets finns i behållaren

Det verkar som att pellets fastnat i mataren. Rycker jag försiktigt i den samt i sammankopplingsslangen så trillar pellets ner, jag startar om och den funkar. Idag kom en ny version. Brännaren är helt avstängd. Varken grön eller röd lampa lyser. Den är helt död. Alla kablar är i precis som innan. Så nu är det elpatron som gäller.
Har någon varit med om detta förut?
Jag har slarvat lite med sotningen... Senaste månaderna (dragit ut på intervallerna någon vecka extra)
Den har inte servats sedan vi tog över. Läge att ringa någon som kan detta på måndag.
Vi bor utanför Landskrona. Någon som vet en tekniker som är bra i krokarna? Ifall vi inte får rätt på maskineriet..