Har nyss köpt hus med en ecotec bioline 20 (A4) brännare. Har gjort rent den en gång efter den näst senaste som förra ägaren gjorde två veckor innan min rengöring. När brännaren sen startades upp hördes ett gnissel en stund, kanske runt 1-2 minuter. Sen blev det tyst som den hade varit hela tiden innan jag rengjorde. Nu efter ett par dagar så hörs det bara någon enstaka gång ibland. Lite som ett skärande ljud skulle jag nästan säga, inte jättehögt men går inte heller att missa om man är i rummet bredvid brännaren.
Jag bor strax söder om Umeå och skulle vilja ha en ordentlig service-genomgång av brännaren eftersom jag inte kan direkt något och då samtidigt bli förevisad vad man ska hålla koll på och göra själv. Verkar som att en Tomas Molin som var den som satte in den har slutat jobba med pelletsbrännare för han svarar då inte på telefon eller mail. Finns det någon annan som arbetar med service och reparation av ecotec i närområdet kring Umeå vad ni vet om för jag har då svårt att googla mig fram till det

Vill inte stå mitt i en kall vinter utan en enda kontakt att kunna ringa om något går sönder på den.
Tusen tack på förhand!