Väl bekomme.
Har själv en Bio 20 på gång efter kommande pannbyte, så det är bara bra att börja förkovra sig.
Ok, du har alltså extern tempgivare.
Elpatronen går in vid 32 skriver du. Då skall indikatorlampan (sitter ovan och till vänster om övre ratten) lysa när elpatronen går in.
Du kan vrida på övre ratten och testa att lampan lyser. Du kan även ev höra att det puttrar lite lågmält i pannan när elpatron värmer.
Om externa givaren är korrekt monterad och pannans verkliga temperatur (38 gr) överensstämmer med det som visas på displayen, ser jag det som att styrningen feltolkar 38 grader som 80. Det verkar inte förenligt med ett givarfel, men det får t ex Stegatorparn råda dig om.
Du kan ju prova givaren genom att lägga den i vatten med känd temp - t ex i ett kärl där du har en stektermometer el liknande så kan du se om värdena överensstämmer.
I manualen anges att tempgivaren har ett LC-filter (
https://www.pbs.nu/sv/pelletsbrannare/v ... ilter.html) men jag vet inte om det kan orsaka ditt fenomen.
Möjligen finns det kända mätvärden att kolla på vissa punkter på kretskortet.
Jag skulle gjort ovanstående givartest samt kontrollerat att givarens anslutningar är ok. Sen skulle jag installera om programvaran, ev uppdatera. Ringa Värmebaronen kan man alltid prova.
Pellmax UB+PellasX Revo 26 kW. LVVP CTC 622M+i255L. Tid A3, Bequem, Euronom A25F. Draglucka.Bulk.LLVP.
Fritidshus: Projektbrännare A3 15kW -02, eltändn/rör i koppen, fjärrstyrd via PLC-Mitsubishi FX, Duplomat D 17G -67, draglucka. Bulk. LLVP